x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Un razboi "Dolce" - Un fost monopol zdruncina monopolul retelelor de cablu

Un razboi "Dolce" - Un fost monopol zdruncina monopolul retelelor de cablu

de Mihai Manole    |    11 Dec 2006   •   00:00
Un razboi "Dolce" - Un fost monopol zdruncina monopolul retelelor de cablu

Ironia sortii, compania care a pierdut monopolul pe piata telefoniei fixe ataca monopolul teritorial al cablistilor.

Zilele in care telefonia fixa genera venituri suficiente pentru a fi o afacere profitabila sunt pe cale sa apuna. RomTelecom, cel mai mare operator roman de telefonie fixa, se reorienteaza. Daca anul trecut a iesit la rampa cu o strategie agresiva pe piata de acces la internet, recent a intrat in forta pe piata televiziunii digitale (DTH) prin lansarea Dolce. O investitie de peste 15 milioane de euro, care a adus 15.000 de clienti intr-o saptamana de la lansare. Asta in conditiile in care pe partea de telefonie fixa operatorul a pierdut 400.000 de clienti intr-un an.

CONCURENTA. De ce atat de multe cereri? Dolce intra pe piata pe fondul nemultumirii clientilor marilor operatori de cablu. Cum televiziunea digitala prin satelit poate fi receptionata oriunde pe teritoriul Romaniei, apare ca o alternativa extrem de atractiva pentru cei satui de problemele cu vechiul operator de cablu. Din cauza impartirii teritoriale a operatorilor de cablu, organizatiile de protectie a consumatorilor au inregistrat munti de plangeri privind calitatea semnalului tv ori intreruperile frecvente ale transmisiei. Cu televiziunea digitala, toate aceste probleme dispar. Nu ai nevoie decat de o antena parabolica si de un receiver montat la televizor. In plus, utilizand tehnologia DTH, parintii au controlul asupra programelor la care au acces copiii. Pretul pachetului de baza Dolce (45 de programe) este undeva la jumatate fata de ofertele celorlalti furnizori de televiziune digitala (Focus Sat, Digi TV, Max Tv, Boom TV). Pretul este chiar mai mic decat abonamentul la cablu tv. Tinta este dubla: fidelizarea clientilor actuali prin oferta de 3,9 euro pe luna pentru cei care sunt abonati deja la RomTelecom si castigarea de clienti noi din ograda cablistilor prin abonamentul de 5 euro (adresat celor care nu sunt clienti RomTelecom). Un operator de cablu percepe pentru serviciile de baza un abonament lunar de 30 RON (UPC Astral) sau 21,4 RON (RCS$RDS).

TRIPLE PLAY. Filozofia este destul de simpla: ii dai clientului cam tot ce are nevoie in domeniul comunicatiilor. De la batrana telefonie fixa si pana la internet de mare viteza sau televiziune digitala. Unde e locul telefoniei mobile in aceasta ecuatie? Potrivit lui James Hubley, directorul companiei, RomTelecom s-ar putea alia cu Cosmote pentru a oferi un serviciu de telefonie fix-mobila. Asta inseamna ca vom avea un singur aparat telefonic ce se conecteaza la reteaua de telefonie fixa atunci cand esti acasa ori la birou si la reteaua de telefonie fixa cand esti altundeva.

×
Subiecte în articol: economic cablu