Producatorul de tarii Euroavipo, care comercializeaza brandy-ul Unirea, Rachiul aprig de Calnau si coniacul Zaraza, a preluat recent Sped Productie, detinatotul marcii de votca Sankt Petersburg.
Desi aceasta tranzactie nu a fost inca facuta publica, ea a fost confirmata de Radu Morariu, presedintele patronatului Romferment. Acesta este de parere ca nu e vorba de o miscare strategica. "Sped Productie avea, acum 5-6 ani, cam 10% din piata de votca autohtona. Dar de atunci au scazut foarte mult. Acum mai au doar vreo 2%. Iar Euroavipo nu are decat 2%-3% din piata de tarii. Practic, s-au adunat tusea cu junghiul", a declarat Radu Morariu."Nu stiu care sunt detaliile acestei afaceri. Patronul de la Sped voia de mult sa vanda, dar nu gasea cumparatori. Iar Euroavipo, o firma cu sediul la Calnau, in fundul Buzaului, avea nevoie, probabil, de o linie de imbuteliere in Capitala, pentru ca Bucurestiul este piata cu cei mai multi consumatori", este de parere Morariu.
RESTRICTII. Recent, CNA a decis sa solicite posturilor de televiziune sa inceteze difuzarea spoturilor publicitare pentru coniacul Unirea, intrucat ar fi incalcate mai multe prevederi legale. Decizia a venit dupa ce sefa Inspectiei Muncii, Mariana Basuc, s-a declarat "oripilata" de anumite spoturi publicitare care "promoveaza neglijenta in munca", referindu-se in special la reclama in care un muncitor care sapa un sant se electrocuteaza, "sub privirile indiferente ale colegilor de echipa". (Florina Zainescu)
Citește pe Antena3.ro