x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie UPDATE Ikea returnează statului român banii pentru șomajul tehnic

UPDATE Ikea returnează statului român banii pentru șomajul tehnic

15 Iun 2020   •   15:15
UPDATE Ikea returnează statului român banii pentru șomajul tehnic

Ikea România a anunţat autorităţile române că nu va folosi suma de 858.504 lei, bani de la bugetul de stat pentru plata şomajului tehnic în perioada 17 martie - 12 iunie, întrucât rezultatele companiei au fost peste așteptări, a scris ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, pe Facebook.

"Felicitări IKEA ! Tocmai am terminat o video conferinţă cu doamna Sara Del Fabbro, CEO IKEA Southeast Europe şi doamna Violeta Nenita, Market Manager IKEA România în legătură cu decizia companiei de a nu folosi suma de 858.504 lei necesară plăţii şomajului tehnic pentru perioada 17 martie - 12 iunie. Reprezentaţii companiei IKEA au spus că deşi ne aflăm în faţa multor provocări în perioada următoare, în opinia lor rezultatele companiei urmează să fie mai bune decât se aşteptau acum câteva luni de zile. Astfel compania IKEA a luat decizia de a nu folosi banii de la buget pentru plata şomajului tehnic", arată demnitarul.

Florin Cîţu a precizat că aceste fonduri vor merge în acele segmente ale societăţii care au nevoie de ajutor.

 

ȘTIRE INIȚIALĂ Ikea vrea să returneze banii pentru șomajul tehnic în toate cele nouă țări care au oferit sprijin guvernamental celui mai mare retailer de mobilă din lume întrucât consideră  că a suferit mai puțin decât se aștepta din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus, relatează Financial Times.

Tolga Oncu, managerul operațiunilor de retail la Grupul Ingka, principalul retailer Ikea, a declarat că compania a decis să inițieze discuții cu Belgia, Croația, Republica Cehă, Irlanda, Portugalia, România, Serbia, Spania și SUA.

La începutul pandemiei, retailerul a crezut că afacerile sale vor scădea cu 70-80% , însă toate cele 23 de magazine ale companiei, din cele 9 state, s-au redeschis și au un număr mare de clienți.

„Acum știm mai mult decât în februarie și martie, și este corect să ne întoarcem și să spunem:„ hei, mulțumim foarte mult că ne-ați ajutat în această perioadă dificilă și acum vrem să vedem cum putem înapoia ce am primit", a spus Oncu.

Ikea a început discuțiile cu autoritățile naționale, însă din cauza schemelor diferite de șomaj tehnic sau de program redus de lucru, compania nu poate da deocamdată detalii.

El a declarat că prioritatea Ikea la începutul crizei, în februarie și martie, a fost protejarea angajaților, în condițiile în care a închis cea mai mare parte a celor 374 de magazine din întreaga lume.

Oncu a adăugat că acțiunea de rambursare a banilor este un lucru corect. „Este important să păstrăm relații bune cu societățile și comunitățile de care suntem apropiați”, a explicat acesta.

Ikea a înființat și un fond de 26 de milioane de euro pe care liderii magazinelor Ikea să îi distribuie în comunitățile locale.

Mediafax

×