În România, vânzările Carrefour au scăzut cu 1,2% în primele nouă luni ale anului, la 809 milioane de euro, faţă de perioada similară a anului trecut, după un declin de 11%, la 277 milioane de euro, în trimestrul al treilea, a anunţat, joi, retailerul francez.
Grupul a avut pe piaţa românească vânzări de 819 milioane de euro în primele nouă luni din 2008 şi de 312 milioane de euro în trimestrul al treilea.
La un curs de schimb constant, vânzările din România au avansat cu 14,9% în perioada ianuarie-septembrie, respectiv cu 5,2% în trimestrul al treilea, potrivit rezultatelor financiare ale grupului.
La nivel de grup, Carrefour a raportat vânzări de 70,18 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului, în scădere cu 2,3% comparativ cu aceeaşi periaodă din 2008.
În iulie-septembrie, vânzările au scăzut cu 2,9%, la 24 miliarde de euro, faţă de trimestrul al treilea din 2008.
La nouă luni vânzările grupului au scăzut, la un curs de schimb valutar constant, cu 3,3%, în timp ce la trimestru declinul a fost de 3,8%.
"Într-un mediu dificil, mai ales pe pieţele din Europa de Vest, rezultatele din trimestrul al treilea ale Carrefour demonstrează relevanţa strategiei grupului. Carrefour continuă să câştige cotă de piaţă în Franţa, compensând rezultatele dezamăgitoare ale diviziei de hipermarketuri", a spus directorul general al Carrefour, Lars Olofsson.
În Europa, excluzând Franţa, vânzările au scăzut cu 3,2%, la 25 de miliarde de euro, în primele nouă luni, respectiv cu 3,7%, la 8,4 miliarde de euro în perioada iulie-septembrie.
La acelaşi curs de schimb, scăderea a fost mai mare, de 5,4% pentru ianuarie-septembrie şi de 6,1% în trimestrul al treilea.
Pe piaţa de origine, Franţa, grupul a raportat vânzări de 30,13 miliarde de euro în primele nouă luni, în scădere cu 3,8% faţă de naul trecut, şi de 10,4 miliarde de euro la trimestru, cu 3,8% mai puţin ca în perioada similară din 2008.
Divizia din Franţa a Carrefour a înregistrat scăderi de 4% în primele nouă luni, în termeni comparabili, respectiv de 4,2% la trimestru.
De la începutul anului grupul a deschis 637 de noi magazine, însumând 631.000 de metri pătraţi, din care 197 de magazine, cu o suprafaţă de 283.000 de metri pătraţi, în trimestrul al treilea.
În România, Carrefour are operaţiuni în 14 oraşe. Grupul a deschis în martie al şaptelea hipermarket din Bucureşti şi al 23-lea la nivelul întregii ţări.
Mediafax
Citește pe Antena3.ro