x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Tendința de a trata toți angajații la fel

0
Autor: Diana Scarlat 13 Ian 2021 - 12:33
Tendința de a trata toți angajații la fel
Vezi galeria foto


Noua viziune din domeniul Resurselor Umane redefinește „talentele”, dar și performanța, meritele și leadershipul. În ultimele decenii s-a vorbit foarte mult despre sistemul de „gestionare a talentelor”, pe care trebuie să-l aibă fiecare organizație. Cuvântul „talent” a apărut de mii de ori în declarațiile organizaționale ale valorilor, culturii organizaționale, brandului ocupării forței de muncă. Astăzi s-a trecut la o nouă viziune asupra acestor elemente de bază din cultura organizațională și a relaționării dintre ele.

Talentul înseamnă astăzi altceva, din perspectiva eforturilor sociale și de durabilitate. În noua paradigmă a culturii organizaționale, există o perspectivă comună, care împinge elementele până acum separate să lucreze cât mai bine împreună, pentru a atinge obiective comune. S-a mai făcut un pas către închegarea conștiinței comune. Totuși, experții în HR arată că mai trebuie să se lucreze la egalizarea percepției, în mediul corporatist. „Conceptul fundamental de «talent» înseamnă lucruri foarte diferite pentru diferiți constituenți, organizații și contexte. Încercați acest experiment: Convocați un grup de lideri, angajați sau strategi și pur și simplu cereți-le să definească «talentul» așa cum se aplică organizației dv. Când eu și Sharna Wiblen (cercetător în domeniul HR – n.r.) am făcut acest experiment la reuniunea recentă a sponsorilor Centrului pentru Organizații Eficiente, am auzit definiții variind de la «angajații cu potențial ridicat care sunt identificați pentru progrese semnificative» până la «capacitatea inerentă care există în fiecare dintre angajații noștri» la «competențele pe care le identificăm în sistemul nostru intern» sau «capacitatea pe care o au angajații noștri de a-și face treaba». Gândiți-vă cât de diferit ar defini sistemele voastre talentul, valoarea, productivitatea, performanța, potențialul și avansul în cadrul fiecăreia dintre aceste definiții”, explică profesorul John Boudreau, unul dintre cei mai importanți cercetători ai domeniului Resurselor Umane. 

 

Redefinirea percepției asupra talentelor

 

Cuvântul „talent” dezvăluie diferențe deseori trecute cu vederea, care pot explica probleme spinoase de aliniere a obiectivelor, managementul performanței și eficacitate în atragerea, dezvoltarea și păstrarea forței de muncă. John Boudreau oferă ca exemplu modul în care liderii abordează conversațiile despre dezvoltarea angajaților în funcție de conceptul lor de talent: „angajații cu potențial ridicat identificați pentru progrese semnificative” versus „capacitatea inerentă care există în fiecare dintre angajații noștri”. Expertul arată că în această perioadă tocmai s-a înclinat balanța către tehnologia de ultimă generație, astfel încât talentele cele mai căutate în companii sunt mai ales din acest domeniu. Astfel, multe departamente de HR s-au reorientat aproape exclusiv către persoane care pot aduce plusvaloare organizației prin performanțele din domeniul tehnologiilor. 

 

Experimentele au oferit răspunsuri

 

Aceste schimbări reflectă un set mai mare de tendințe care reformulează ideile fundamentale de performanță și merit. „În mod tradițional, performanța însemna o anumită măsură de realizare sau comportament legată de cerințele postului, iar recompensele bazate pe merit însemnau recompensarea performanțelor deosebite. Totuși, așa cum subliniază colegul meu Alan Colquitt (expert în domeniul HR – n.r.), decenii de cercetări sugerează că evaluările tipice de performanță bazate pe merit variază mai mult în funcție de evaluator, decât de ceea ce este evaluat. Și că ideea de a aloca recompense împotriva unei realități «obiective» a valorii muncii are la bază ipoteze foarte diferite de la un evaluator la altul. Astfel, se poate provoca mai mult rău decât bine”, arată John Boudreau. După ce s-a făcut această analiză a sistemelor de recompensare din trecut, experții au ajuns la concluzia că provocările cresc atunci când munca este în continuă evoluție și când munca umană și automată se îmbină. Astfel, se recomandă ca organizațiile să își reducă dependența de măsurarea performanței și să reducă recompensele bazate pe „merit”, optând pentru recompense mai uniforme, cu excepția cazurilor în care diferențele dintre anagajați sunt absolut evidente, vizibile în valoarea lucrătorilor.

 

Uniformizarea pozițiilor în cadrul organizației și a valorii recompenselor este una dintre soluțiile propuse de experții în Resurse Umane. 

 

Eliminarea recompensării pentru merite a pornit de la analiza mai multor situații în care s-a demonstrat că evaluarea în urma căreia se oferă recompense în companii este pur subiectivă și poate crea dezechilibre în echipă.

 

Leadershipul întregii activități

Specialiștii în Resurse Umane spun că s-au petrecut schimbări profunde de abordare a relațiilor între angajați, la locul de muncă. De asemenea, sunt și schimbări la nivel individual. Noua situație contestă și ideea fundamentală de „leadership”. „În primul rând, gama tot mai largă de formule de lucru - antreprenori, freelanceri, voluntari etc. - înseamnă că unele lucrări vor fi adesea făcute de oameni care nu sunt angajați cu normă întreagă. Cu toate acestea, majoritatea sistemelor de resurse umane și organizații definesc încă munca în termeni de seturi de locuri de muncă, realizate de oameni care au un contract cu normă întreagă, într-o organizație, unde membrii echipelor sunt unii în interior și alții afară. Atunci când o mare parte a muncii este realizată de contractori sau prin alte aranjamente, ar trebui ca sistemele de resurse umane și organizaționale să-i facă pe lideri responsabili și pentru conducerea activității, nu doar pentru conducerea angajaților”, explică John Boudreau. Acesta mai spune că sunt puține sisteme de resurse umane care pot gestiona astfel noua situație, dar este esențial să se treacă la un nou nivel în leadership, acolo unde munca se întinde peste granița organizației.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Cerere de insolvență împotriva agenției Christian Tour

Cerere de insolvență împotriva agenției Christian Tour
O agenție din Turcia, SIBA TURIZM SEYAHAT, a depus o cerere de deschidere a procedurii de insolvenţă împotriva CHRISTIAN 76 TOUR SRL (cunoscută ca Christian Tour), una din cele mai mari agenții de turism din...

Mișcare importantă pe piața financiară. BNR a redus dobânda cheie la 1,25% pe an

Mișcare importantă pe piața financiară. BNR a redus dobânda cheie la 1,25% pe an
Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României a decis vineri reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,25% pe an, de la 1,50% pe an, începând cu data de 18 ianuarie 2021. De...

4 pași pe care trebuie să îi parcurgi înainte de a închiria un autocar sau microbuz

4 pași pe care trebuie să îi parcurgi înainte de a închiria un autocar sau microbuz
Dorești să închiriezi un microbuz sau un autocar? Ai în față un eveniment interesant. Și tu, ca persoană modernă practică, încerci să faci șederea unui număr mare de invitați la sărbătoare...

Economia mondială se va redresa greu din cauza celui de-al doilea val al pandemiei

Economia mondială se va redresa greu din cauza celui de-al doilea val al pandemiei
Criza economică generată de pandemie a dus la pierderi de venituri și creșterea sărăciei, ceea ce va afecta revenirea financiară, potrivit Raportului de tendinţe şi riscuri pe pieţele financiare al...

Ce produse s-au scumpit cel mai mult în decembrie 2020

Ce produse s-au scumpit cel mai mult în decembrie 2020
Cele mai mari scumpiri au fost la cartofi, carburanți şi serviciile de transport aerian, în luna decembrie 2020, faţă de perioada precedentă. În schimb, au scăzut prețurile la energia termică,...

Cum pot folosi companiile banii obținuți din granturi

Cum pot folosi companiile banii obținuți din granturi
Beneficiarii de granturi pot folosi sumele de bani pentru acoperirea mai multor cheltuieli. Astfel, pot fi achitate impozite și taxe către bugetul de stat, inclusiv contribuțiile salariale, precum CAS și...

Ce produse și servicii s-au scumpit cel mai mult în luna decembrie 2020

Ce produse și servicii s-au scumpit cel mai mult în luna decembrie 2020
Cartofii, combustibilii și serviciile de transport aerian s-au scumpit cel mai mult în luna decembrie, față de luna noiembrie, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică. Pe de altă parte, sc

(P) Cum poți economisi bani folosind reduceri, vouchere și cupoane online

(P) Cum poți economisi bani folosind reduceri, vouchere și cupoane online
Criza sanitară și economică generată de pandemie a dus inițial la închiderea tuturor spațiilor comerciale considerate neesențiale și ulterior la recomandarea de a evita spațiile aglomerate, precum...

Inflația s-a situat la 2,1% în decembrie 2020. ALimentele s-au scumpit cu 3,24%

Inflația s-a situat la 2,1% în decembrie 2020. ALimentele s-au scumpit cu 3,24%
Inflația a fost de 2,1% pe an în luna decembrie 2020, dar mâncarea s-a scumpit cu 3,24%, serviciile cu 2,69%, iar produsele nealimentare cu 1,01%, transmite Institutul Naţional de...

(P) Principalele tipuri de furtunuri industriale și stocul generos de la Tehnovest

(P) Principalele tipuri de furtunuri industriale și stocul generos de la Tehnovest
Un furtun de tip industrial este mai mult decât un furtun tipic. Astfel de furtunuri reprezintă inima unei operațiuni, funcționând ca niște căi de comunicare în mai mult domenii majore din ziua de astăzi....

Principalele motive pentru care să apelezi la un detectiv privat

Principalele motive pentru care să apelezi la un detectiv privat
Apelarea la un detectiv particular poate părea un lucru extraordinar pentru mulți dintre noi. Un termen pe care până nu demult l-am auzit folosit doar în filmele americane de acțiune devine astăzi din ce în ce ma...

Tendința de a trata toți angajații la fel

Tendința de a trata toți angajații la fel
Galerie Foto Noua viziune din domeniul Resurselor Umane redefinește „talentele”, dar și performanța, meritele și leadershipul. În ultimele decenii s-a vorbit foarte mult despre sistemul de „gestionare a talentelor”, pe...

Furnizorii, obligaţi să prezinte clientului cea mai bună ofertă

Furnizorii, obligaţi să prezinte clientului cea mai bună ofertă
Legea energiei se va modifica în această săptămână, iar furnizorii mari vor trimite cele mai bune oferte concurențiale clienților, a declarat ministrul Energiei, Virgil Popescu (foto), la un post TV, în...
Serviciul de email marketing furnizat de