Peste un milion de firme (1.056.574) au fost radiate în România în ultimii 30 de ani, cele mai multe dispărând de pe piaţă în 2002, 2006 şi 2019, arată o analiză a platformei Termene.ro.
Principalul motiv al eşecului unui business este de cele mai multe ori chiar lipsa educaţiei antreprenoriale a fondatorului, care este pe primul loc în continuare, urmat de accesul la finanţare şi lipsa angajaţilor de valoare.
Media anuală a fost în acest interval de 34.000 de firme închise, dar în 2019 au fost radiate 230.330 de firme, în 2006 un număr de 135.875, iar în 2002 un total de 109.039 firme.
“Principalul obstacol pe care îl întâmpină antreprenorii atunci când vor să-şi crească propria afacere este lipsa educaţiei, care este pe primul loc în continuare, urmată de accesul la finanţare şi lipsa oamenilor buni. De aceea, avem nevoie de cursuri despre cum se conduc şi se cresc afaceri în mod profesionist, fără micromanagement şi fără sacrificii. În opinia mea, 25% dintre firmele închise în România ar fi putut supravieţui dacă fondatorii ar fi avut acces la resurse educaţionale şi astăzi am fi avut 250.000 de firme sănătoase în plus pe piaţa locală”, a declarat Adrian Dragomir, Business Innovation Consultant şi co-fondator Termene.ro.
Anul trecut, au fost radiate doar 36.792 firme, după recordul de peste 230.000 din anul precedent.
În acest context, Termene.ro organizează pe 21 septembrie, alături de compania TBF, un eveniment online prin care antreprenorul Răzvan Căzănescu va discuta despre fundamentele care i-au permis să crească afaceri în 23 de industrii, precum francize Dabo Doner, producătorul de tâmplărie PVC Izotec, furnizorul de training lingvistic Eucom şi TBF Digital.