x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Strategia de marketing care ne lasă fără bani în buzunare. La ce să fim atenți când facem cumpărături

Strategia de marketing care ne lasă fără bani în buzunare. La ce să fim atenți când facem cumpărături

de Redacția Jurnalul    |    05 Iul 2024   •   09:15
Strategia de marketing care ne lasă fără bani în buzunare. La ce să fim atenți când facem cumpărături
Sursa foto: Unsplash

Românii sunt loviţi, fără să ştie, de un nou fenomen care le ia banii direct din buzunar. Mai concret, este vorba despre UpFlation, o practică pe care producătorii o folosesc pentru a umfla artificial preţurile unor produse, de altfel banale.

Upflation este descrisă drept o practic de marketing care creează nevoi false în rândul consumatorilor. De exemplu, o pastă de dinţi care protejează gingiile, un deodorant extrem care te ajută în cele mai dificile situaţii, lame de ras doar pentru anumite zone ale corpului. Toate aceste produse fac acelaşi lucru precum cele care nu au beneficiat de un marketing inteligent, însă devin subit mult mai scumpe datorită noilor atribute.

Noul fenomen este aplicat în general produselor cosmetice și de îngrijire personală. De exemplu, într-un mare lanț de magazine, la un deodorant standard este prețul mai scăzut cu câțiva lei față de cel pentru haine albe și negre.

Unele produse profită şi de alte nevoi.  De exemplu, pot fi marketate ca fiind prietenoase cu mediul ori, la capătul celălat, promit simplitatea.

„Până la urmă, această idee de a veni cu produse care par inovative sau par altceva înseamnă același lucru: pe afară vopsit gardul, înăuntru leopardul.

Și atunci, din perspectiva asta, cred că în calitatea noastră de consumatori, într-o situație în care calitatea vieții devine tot mai precară, inflația este destul de mare și trebuie să fim atenți la ceea ce cumpărăm real, să ne uităm pe etichetă”, a declarat Sorin Mierlea, președinte InfoCons.

Producătorii şi comercianţii nu riscă sanţiuni dacă apelează la această strategie.

„Este o piață liberă. Comerciantul riscă dacă consumatorul este mai educat și informat să nu-l mai voteze, adică să nu-l mai cumpere, a mai declarat Sorin Mierlea, președinte InfoCons.

Între timp, în România datele Eurostat arată că avem printre cele mai mari scumpiri. România este de cinci luni pe primul loc, cu cea mai ridicată inflatie din UE.

Cum scumpesc marile lanțuri de magazine produsele 

Shrinkflation: acelaşi preţ, cantitate redusă

Upflation: scumpirea produselor cu mai multe întrebuinţări

Exemple:

Deodorant standard: 18,5 lei

Deodorant pentru haine albe și negre: 25,5 lei

Gel de duș standard: 23 lei

Gel de duș și sampon: 26 lei

Alte produse: balsam de rufe 2 în 1, şampon 2 în 1.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Sursa: Antena3

×
Subiecte în articol: marketing bani