x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Astăzi e ziua ta: Paul Nancă

0
Autor: Ramona Vintila 02 Feb 2012 - 21:00
Astăzi e ziua ta: Paul Nancă


Paul Nanca, managerul Fundatiei Culturale Phoenix, isi sarbatoreste as­tazi ziua de nastere. Jurnalul Na­tional ii ureaza 'La multi ani!'.

'Inceputul carierei mele coincide, oarecum, cu inceputurile muzicii pop-folk-rock-jazz din Romania, mai precis cu vremurile celui mai crunt underground din perioada comunista. Inclinatiile mi-au devenit vizi­bi­le inca de prin anii gimnaziului, cand eram activ in zona «serbarilor», «re­uniunilor» si «ceaiurilor dan­san­te», atat cat erau tolerate sau scapate de sub control aceste manifestari «de­ca­dente» ale «propagandei imperia­liste». Din ce in ce mai activ am fost in perioada liceului si a studentiei, cand am inceput si sa am colaborari constante si in presa (aveam rubrici mu­zi­cale saptamanale sau periodice la Viata Studenteasca si Scanteia Ti­ne­re­tului) si cand am luat si primele con­tacte cu muzicieni importanti (Johnny Raducanu, Dan Andrei Aldea, Liviu Tudan, Mircea Florian s.a.).

Nici angajarea mea «in campul muncii» nu m-a potolit, asa ca am in­ceput in paralel sa lucrez, mai mult sau mai putin voluntar, la organizarea unor evenimente majore de sub egida BTT (Biroul de Turism pentru Tineret): Serbarile Marii, Serbarile Zapezii, Festivalul de Jazz, reusind chiar primul (si singurul, din pacate) Fes­tival Rock la Costinesti, care chiar s-a chemat «rock» – culmea sacrile­gi­u­lui, pe vremea aceea (1982), si mul­te turnee cu artisti de folk si rock (Compact, Holograf, Iris, Rosu si Negru, Mircea Vintila, Doru Stan­cu­lescu, Zoia Alecu etc. etc.), mascate sub generice «mobilizatoare», pentru a fi acceptate de «conducerea su­pe­ri­oara de partid».

In paralel cu abilitati pe care nici eu nu mi le-as fi banuit, am reusit sa promovez, in revista studentilor din Bucuresti, literatura generatiei ’90, prin colectia «Cartea cea mai mica», debut mascat al celor mai multi autori de valoare din ultimii ani ai comunismului. In decembrie 1989 am ho­ta­rat, impreuna cu cativa dintre acesti pri­e­teni la fel de «nebuni» (Dan Silviu Boerescu, Horia Garbea, Bogdan Teodorescu si Dan Ioanitescu) sa in­fiin­tam una dintre primele pu­blicatii cu adevarat independente din Romania – saptamanalul Phoenix, care a rezistat cu tiraje in jur de 100.000 de exemplare pana in 1995.

Debutul in industria muzicala propriu-zisa a constat in intermedierea aparitiei primului album Pasarea Colibri (ai carei membri imi erau apropiati), album editat de «East & Art», casa de productie condusa de polonezul Robert Czepjela, avand un rol in debutul multor artisti ro­mani care au facut istorie ulterior (Timpuri Noi, Sarmalele Reci, Suie Paparude, B.U.G. Mafia etc.). Primul ar­tist cu care am semnat contract de ma­nagement a fost Mircea Rusu, de care ma leaga nenumarate amintiri.

Au urmat, in ordine aleatorie: Vali Sterian, Narcisa Suciu, Paula Seling, Ada Milea, Analia Selis, Alexandrina Hristov s.a. La capitolul realizari de care sunt mandru includ – la limita paradoxului, faptul ca i-am indrumat catre destinatii mai adecvate profilului lor muzical pe: Genius, O-zone sau Andre. In schimb, am fost si sunt incantat ca am lucrat (in unele cazuri, in regim de exclusivitate pentru Romania) spectacole cu: Tori Amos, Joan Baez, Patricia Kaas, Suzanne Vega, Buena Vista Social Club, Uriah Heep, Megadeth, Faithless, Al Bano, Toto Cutugno, Juanes si multi, multi altii. Printre numele cele mai mari, citez cu bucurie pe: Jean Michel Jarre, Beyonce sau Black Eyed Peas.

De unii dintre ei indraznesc sa spun ca ma leaga chiar o adevarata prietenie. E o mare implinire ca am lucrat cu acesti artisti uriasi si oameni ade­va­rati. Cu unii sau cu altii, cu ei am pro­iecte importante pentru viitorul cat mai apropiat. Dar cea mai mare re­a­li­zare si cea mai importanta inca do­rinta pentru viitor poarta acelasi nu­me: Paula Seling. Realizare nu cred ca mai este cazul sa spun de ce. O pro­beaza intreaga sa activitate de cand am cunoscut-o, in urma cu 15 ani, si pana acum. Dorinta pentru viitor, pentru ca este intotdeauna loc pentru mai mult si mai bine. Paula merita o si mai mare (re)cunoastere internationala, pe masura dotarilor sale, intr-adevar exceptionale.'

Citeşte mai multe despre:   calendar,   astăzi e ziua ta...

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de