x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Campaniile Jurnalul Orasul captiv Orasul captiv - Spre Alexandria, printre biciclete

Orasul captiv - Spre Alexandria, printre biciclete

de Anca Scarlat    |    14 Noi 2006   •   00:00

Soseaua Alexandriei ar putea fi o iesire buna din Bucurestiul captiv. Patru benzi si asfalt bun! Arata pro-mitator. Traficul este ceva mai de-gajat decat in alte parti. Biciclistii si carutasii ignora panourile de atentionare, aflate la tot pasul, dand batai de cap conducatorilor auto.

ZAMBESTE! Nu fi trist, draga soferule! Eu sunt noul semn de circulatie care te invata sa suporti Bucurestiul captiv!

O iesire din oras mai putin aglomerata este prin Soseaua Alexandriei. Traficul este ceva mai degajat decat in alte parti. Dar nu pentru mult timp, dupa cum arata proiectele imobiliare. Acum inca se mai circula lejer.

Zona este mai slab dezvoltata din punct de vedere economic, turistic si cultural. Se merge spre Alexandria, iar de acolo, spre Craiova. Poate fi o varianta buna pentru transportatorii care trebuie sa ajunga in aceste orase. Sau chiar spre Timisoara, ocolind prin Craiova, pentru a evita aglomeratia de pe ruta Pitesti. Dar inconvenientele acestei variante sunt multiple. "E foarte aglomerata tot timpul", spune George Ciocarlan, sofer de tir. "Toate iesirile din Bucuresti sunt foarte aglomerate. Noi iesim de obicei dimineata, pana la 7:30, cand e mai liber, sau dupa pranz, cand trebuie sa facem drumuri, dar se circula foarte greu. Din cauza carutelor si bicicletelor noi cautam sa ocolim traseul asta, chiar daca iesirea este mai putin aglomerata decat altele. Politistii nu intervin in intersectii de obicei. Prefera sa stea la cativa metri de intersectie, in masini. Daca ar dirija traficul ar fi mult mai bine." Si ceilalti soferi pe care i-am intrebat au spus cam acelasi lucru. Cosmarul lor este traficul din Bucuresti, iar pentru transportatori, iesirile din oras reprezinta un stres aproape zilnic.

CONDITII TEHNICE. In rest, soseaua, scoasa din context, arata bine. Cel putin asa ar spune o expertiza tehnica. Din acest motiv, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului nu are nici un proiect de modernizare in acest sector. Traficul inregistrat este si el acceptabil, daca luam in calcul doar statisticile: in jur de 20.000 de vehicule trec zilnic prin acest punct, intrand pe DN 6. Aproape de patru ori mai putine decat pe DN 1, unde se inregistreaza in jur de 70.000 de vehicule intr-o zi cu trafic normal.

Dar pentru putina adrenalina incercati sa ajungeti de la kilometrul 0 spre iesire. Ca orice aventura, si aceasta necesita pregatire psihica, foarte mult timp de pierdut si o masina adecvata. Din experienta, as recomanda o masina de teren pregatita tehnic pentru offroad.

Am parcurs si noi acest traseu intr-o zi de lucru. Miercuri dimineata, la 9:30, am pornit de la Piata Universitatii, aproape de kilometrul 0, spre Soseaua Alexandriei. Am mers mai intai spre Serban Voda, unde se lucreaza cu spor pe ambele sensuri. In dreptul Cimitirului Eroilor Revolutiei soferii sunt nevoiti sa se alinieze in spatele tramvaielor. Pentru ca singura alternativa, in afara liniei, este o ramasita de strada pentru care am putea fi invidiati de organizatorii de safari sau de cei care fac teste pentru autovehicule de teren.

ELAN MUNCITORESC. Se sapa, se schimba conducte si se toarna asfalt. Toate odata! De dimineata pana seara. Asa e si in continuare, pana la Piata Progresul. La Toporas, adica la granita dintre cartierele Berceni si Ferentari, se schimba decorul. Nu ma refer acum decat la strazi. Sunt inguste, cu multe curbe, dar cu asfalt bun. Tot cu 30-35 km la ora se merge insa, pentru ca oricand e posibil sa-ti iasa in cale o caruta, o bicicleta sau vreun pieton care nu face diferenta intre strada din Bucuresti si ulita satului, pe care nu e in vigoare legislatia rutiera. "Se circula destul de greu si pe acolo. Si pe la Piata Ferentari, si pe la Rahova, din cauza aglomeratiei din zona si a lucrarilor. Dar dupa Piata Rahova e ceva mai bine", spune Florin Tudor, sofer pe autoutilitara. Tot de la el am aflat ca, daca la amiaza traficul e ceva mai degajat, dimineata si seara, in special intre 17:00 si 19:30, si aceasta parte a orasului este un infern.

CRONOMETRAT. Am parcurs si noi acest traseu dintre piete. Pe Strada Apusului ne-am intalnit cu prima caruta care incerca sa treaca pe langa un autobuz oprit in statie. De aici, o bucata de drum e mai buna, in sensul ca doar astepti cuminte la coada, inaintezi cu cel mult 30 km/h, dar macar nu-ti rupi masina. Ne-am oprit ceva mai mult timp in dreptul Pietei Rahovei. De aici pana la iesire mai e putin. Poti respira usurat… Cu singura conditie sa nu te incadreze un autobuz vechi si un camion, cu tevile de esapament raspandind mult fum negru.

Se trece greu de Complexul Comercial Rahova, printre linia de tramvai si masinile parcate pe marginea strazii. Dar mai e putin si se termina! Dupa Autogara Internationala (nu prea pare!) Rahova se iese din Bucuresti. Ura! Am scapat! Este 9:50. Tributul pentru a scapa de oras a fost platit doar cu 20 de minute! Dar unde am ajuns? Pe un drum prafuit care trece printr-o serie de localitati din sudul tarii. Unde trebuie sa te feresti de animale, carute si biciclete. Toate nesemnalizate si interzise pe drumurile publice!

INEXPRESIV! Carutasii ignora toate avertismentele panourilor

PUNCT SI DE LA CAPAT! Ne-am intors spre Piata Universitatii. Alta aventura! Pana pe Calea Serban Voda s-a circulat relativ lejer. Incet, dar bine. Cand ne-am reintalnit cu lucrarile a fost mai trist. Mai mult praf, zgomot, noxe si stationari multiple. Mai departe a fost si mai rau, pentru ca ne apropiam de centrul Capitalei! Este deja celebru pentru traficul infernal, aproape la orice ora a zilei. Bara la bara, pe toate benzile! Cam asa s-ar putea rezuma calatoria spre Piata Universitatii. Am intrat in pasajul de la Piata Unirii la 10:23 si am mai vazut lumina zilei la 10:27. La rondul de la Piata Universitatii, alta aventura: l-am parcurs in nu mai putin de cinci minute! Si ne-am intors spre Piata Unirii, pentru a verifica daca pe la Piata Cosbuc se merge mai bine. Mare diferenta nu este. Am ajuns la iesirea din oras tot in 20 de minute.

Pentru cei care spera intr-o degajare a traficului, vesti proaste! Nu se va intampla prea curand, pentru ca principala cauza a blocajelor este constituita de lucrari. "Lucrari de reabilitare exista in prezent in mai multe zone. Sunt proiecte pentru infrastructura stradala, apa si canalizare, care vor dura pana in 2008", spune Adriana Balint, de la Administratia Domeniului Public, Sector 5. Situatia este aceeasi in tot Bucurestiul. Concluzie: asteptare placuta!

CE NE PASA NOUA?
Soseaua Alexandriei este ocolita de soferi din cauza numarului mare de carute si biciclete care se intalnesc la tot pasul. Aceasta iesire din oras, care ar putea salva traficul, este considerata periculoasa. Insensibili la avertismente si la consecinte, multi circula neregulamentar in aceasta zona. Zapada va ingreuna si mai mult traficul si pe aceasta portiune, iar avantajul calitatii drumului nu va mai exista nici aici. Cei care nu sunt la volan si circula neregulamentar nu se tem de amenzi. In schimb, soferii sunt cei care trebuie sa suporte toate inconvenientele si sa plateasca pentru accidente.

CASE NOI
Campuri de case se ridica la iesirea din Bucuresti spre Alexandria. Agentii imobiliari vand parcele de teren de la 500 la 1.000 de metri patrati in mai multe locatii de-a lungul drumului, la Bragadiru, la Buda, in comuna Cornetu sau la Clinceni. Acestia sustin ca in viitorii doi ani aici se vor ridica peste 1.000 de case si deci aproape tot atatea autoturisme vor veni si iesi din Bucuresti. Oamenii sunt atrasi de preturile inca mici ale terenurilor fata de alte locatii amplasate pe drumurile principale care vin spre Bucuresti.
  • Daniela Ivan
  • ×
    Subiecte în articol: piata bucuresti traficul