Soseaua Alexandriei ar putea fi o iesire buna din Bucurestiul captiv. Patru benzi si asfalt bun! Arata pro-mitator. Traficul este ceva mai de-gajat decat in alte parti. Biciclistii si carutasii ignora panourile de atentionare, aflate la tot pasul, dand batai de cap conducatorilor auto.
ZAMBESTE! Nu fi trist, draga soferule! Eu sunt noul semn de circulatie care te invata sa suporti Bucurestiul captiv! |
O iesire din oras mai putin aglomerata este prin Soseaua Alexandriei. Traficul este ceva mai degajat decat in alte parti. Dar nu pentru mult timp, dupa cum arata proiectele imobiliare. Acum inca se mai circula lejer. Zona este mai slab dezvoltata din punct de vedere economic, turistic si cultural. Se merge spre Alexandria, iar de acolo, spre Craiova. Poate fi o varianta buna pentru transportatorii care trebuie sa ajunga in aceste orase. Sau chiar spre Timisoara, ocolind prin Craiova, pentru a evita aglomeratia de pe ruta Pitesti. Dar inconvenientele acestei variante sunt multiple. "E foarte aglomerata tot timpul", spune George Ciocarlan, sofer de tir. "Toate iesirile din Bucuresti sunt foarte aglomerate. Noi iesim de obicei dimineata, pana la 7:30, cand e mai liber, sau dupa pranz, cand trebuie sa facem drumuri, dar se circula foarte greu. Din cauza carutelor si bicicletelor noi cautam sa ocolim traseul asta, chiar daca iesirea este mai putin aglomerata decat altele. Politistii nu intervin in intersectii de obicei. Prefera sa stea la cativa metri de intersectie, in masini. Daca ar dirija traficul ar fi mult mai bine." Si ceilalti soferi pe care i-am intrebat au spus cam acelasi lucru. Cosmarul lor este traficul din Bucuresti, iar pentru transportatori, iesirile din oras reprezinta un stres aproape zilnic. CONDITII TEHNICE. In rest, soseaua, scoasa din context, arata bine. Cel putin asa ar spune o expertiza tehnica. Din acest motiv, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului nu are nici un proiect de modernizare in acest sector. Traficul inregistrat este si el acceptabil, daca luam in calcul doar statisticile: in jur de 20.000 de vehicule trec zilnic prin acest punct, intrand pe DN 6. Aproape de patru ori mai putine decat pe DN 1, unde se inregistreaza in jur de 70.000 de vehicule intr-o zi cu trafic normal. Dar pentru putina adrenalina incercati sa ajungeti de la kilometrul 0 spre iesire. Ca orice aventura, si aceasta necesita pregatire psihica, foarte mult timp de pierdut si o masina adecvata. Din experienta, as recomanda o masina de teren pregatita tehnic pentru offroad. Am parcurs si noi acest traseu intr-o zi de lucru. Miercuri dimineata, la 9:30, am pornit de la Piata Universitatii, aproape de kilometrul 0, spre Soseaua Alexandriei. Am mers mai intai spre Serban Voda, unde se lucreaza cu spor pe ambele sensuri. In dreptul Cimitirului Eroilor Revolutiei soferii sunt nevoiti sa se alinieze in spatele tramvaielor. Pentru ca singura alternativa, in afara liniei, este o ramasita de strada pentru care am putea fi invidiati de organizatorii de safari sau de cei care fac teste pentru autovehicule de teren.
Citește pe Antena3.ro
INEXPRESIV! Carutasii ignora toate avertismentele panourilor |
CE NE PASA NOUA?
|
Soseaua Alexandriei este ocolita de soferi din cauza numarului mare de carute si biciclete care se intalnesc la tot pasul. Aceasta iesire din oras, care ar putea salva traficul, este considerata periculoasa. Insensibili la avertismente si la consecinte, multi circula neregulamentar in aceasta zona. Zapada va ingreuna si mai mult traficul si pe aceasta portiune, iar avantajul calitatii drumului nu va mai exista nici aici. Cei care nu sunt la volan si circula neregulamentar nu se tem de amenzi. In schimb, soferii sunt cei care trebuie sa suporte toate inconvenientele si sa plateasca pentru accidente.
|
CASE NOI
|
Campuri de case se ridica la iesirea din Bucuresti spre Alexandria. Agentii imobiliari vand parcele de teren de la 500 la 1.000 de metri patrati in mai multe locatii de-a lungul drumului, la Bragadiru, la Buda, in comuna Cornetu sau la Clinceni. Acestia sustin ca in viitorii doi ani aici se vor ridica peste 1.000 de case si deci aproape tot atatea autoturisme vor veni si iesi din Bucuresti. Oamenii sunt atrasi de preturile inca mici ale terenurilor fata de alte locatii amplasate pe drumurile principale care vin spre Bucuresti.
|