Anul acesta a descoperit filosofia, materia care i-a schimbat viziunea despre noua colectie de haine, pregatita pentru aceasta vara. Alexandru Raicu este un tanar creator de moda care s-a apucat sa creeze haine cu ambitia de a revolutiona moda din Romania.
Colectia "Anamnesis" este inspirata de... Platon! Mai exact, de filosofia lui Platon si de cultura japoneza din punct de vedere estetic. Tanarul designer a adus in lumina reflectoarelor joi, 28 iunie, cadane si samurai transportati prin timp si spatiu in secolul al XXI-lea, la Bucuresti, pentru a defila in fata publicului pe podium, la Silver Chirch. Nu este prima colectie pe care o creeaza si o prezinta, desi este proaspat absolvent de liceu, iar creatia vestimentara este pasiunea lui inca din copilarie. "Mi-am dorit initial sa devin muzician, apoi am realizat ca nu pentru asta sunt cu adevarat inzestrat, ci pentru a aduce ceva nou in moda. Mi-am dat seama ca si in muzica ma atragea mai mult imbracamintea de scena a artistilor", spune Alexandru Raicu.
Pana acum a fost inspirat atat de puterea culorilor tari, pe care le-a folosit in colectia "Neon", prin imbinarea galbenului neon si a rozului cu negru, apoi de culorile inchise, pe care le va lansa la toamna, intr-o noua colectie inspirata din stilul Gotic, insa colectia prezentata pentru sezonul primavara-vara 2013 reflecta indrazneala reusita de a ne aduce aminte de gloria trecutului. Cele 20 de tinute pentru femei din colectia lui Alexandru Raicu sunt de inspiratie japoneza. Jumatate din colectie urmareste latura romantica si feminina a costumului de gheisa, iar cealalta jumatate urmeaza latura dura si agresiva a costumului de samurai.
Mai mult decat o lansare de moda, Anamnesis reprezinta un spectacol vizual, continand dans contemporan, proiectii vizuale si creatii de moda. Intr-o lume aflata in permanenta schimbare si agitatie, Anamnesis vorbeste despre puterea de a ne regasi si accepta asa cum suntem. Am vrut sa le arat oamenilor ca moda este mai mult decat un concept material. Este un manifest care incepe in adancul sufletelor noastre si are drept scop eliberarea celor mai frumoase, urate, inocente, vinovate ganduri si trairi ale noastre", spune Alexandru Raicu, cel care vrea sa faca din numele sau un nou brand rasunator in lumea modei, crezand in puterea creatiei inspirate.
Prezentarea de la Silver Church a fost pentru el un fel de examen, plasat intre probele orale de la Bacalaureat si cele scrise, insa acest lucru nu l-a impiedicat sa se prezinte ca un profesionist care stie exact ce vrea sa transmita prin creatie. Daca designerii consacrati din Romania il vor primi ca pe un coleg sau ca pe un potential pericol, ramane de vazut. Pe Alexandru Raicu in intereseaza mai mult propria evolutie in viitor, pentru care se va pregati prin studii universitare de specialitate.