Cu căteva săptămăni inainte ca audienţele principalelor posturi de radio din Romănia să fie făcute publice, cărcotaşul Huidu de la Kiss Fm critică ce s-a intămplat la Nuntă pe NeVe, campanie dusă pe teritoriul rivalilor de la Radio 21, Buzdugan şi Morar.
Cu căteva săptămăni inainte ca audienţele principalelor posturi de radio din Romănia să fie făcute publice, cărcotaşul Huidu de la Kiss Fm critică ce s-a intămplat la Nuntă pe NeVe, campanie dusă pe teritoriul rivalilor de la Radio 21, Buzdugan şi Morar.
Conflictul dintre greii matinalelor nu se află la primul episod. Schimbul de replici dintre cele două tabere poate fi savurat pe calea undelor şi, ocazional, in paginile ziarelor. Mărul discordiei? Supremaţia pe tărămul capricios al audienţelor şi preţul cu care se atinge acest scop. De astă dată, Huidu pune sub semnul intrebării moralitatea primului reality-show radio din Romănia, Nuntă pe NeVe, in cadrul căruia o virgină de 20 de ani s-a căsătorit cu un student la teologie, la căteva minute după ce s-au văzut pentru prima oară la starea civilă. "N-am făcut decăt să ne intrebăm dacă e sau nu moral şi normal ca doi tineri să se căsătorească la trei minute după ce s-au cunoscut. Dacă aşa se pune problema, atunci hai să facem şi o vivisecţie de dragul audienţei!", spune indignat Huidu.
INCEPUTUL.Părerile Cărcotaşilor referitoare la subiect nu puteau să rămănă fără ecou in tabăra DeMentă. Comentariile acide făcute pe post de către Buzdugan şi Morar au lăsat să se inţeleagă că eternii concurenţi sunt cei traşi de urechi. In opinia lui Huidu, startul acestui război a fost dat de Morar şi Buzdugan. "Am avut mulţi concurenţi pănă la ei: Dobrovolschi, Răzvan Popescu, Schnebli (Rondul de dimineaţă - Pro Fm), oameni de radio cu care nu a existat un astfel de conflict. Şi asta pentru că exista o camaraderie pe care nu o intălneşti şi in cazul lor", consideră Cărcotaşul. Intrebat dacă s-a incercat tranşarea problemei la masa discuţiilor, realizatorul radio mărturiseşte: "Păi cum să procedezi cănd ai o discuţie in particular şi tot ce aţi discutat apare după aceea in presă? Ca să nu mai vorbesc despre cuvintele jignitoare pe care le folosesc la adresa noastră, cum e onanist, cu care s-au referit la un interviu pe care l-a dat Mişu (n.r. - Mihai Găinuşă)".
PROBLEMA. Căt despre comentariile la adresa campaniei Nunta pe NeVe, făcute in cadrul matinalului de la Kiss Fm, Huidu spune că are o problemă cu acest mod de a face audienţă: "Am discutat pe baza unei campanii publice. Nu s-a referit nimeni la cei doi domni. Nu cred că tipul ăsta de campanie e cu adevărat important. Şi mi se pare ciudat pentru că, de regulă, genul ăsta de subiect naşte discuţii. Iar in presă am observat articole foarte prietenoase cu această campanie. E normal ca tinerii de 18, 19 ani să vadă aşa ceva? Cum poti să-mi spui că in trei minute de cănd te-ai cunoscut poţi să vorbeşti de iubire? Să facem atunci şi Nuntă pe Ve cu cele mai frumoase poveşti de dragoste. Poate o s-o facem chiar noi? Pentru că ce am văzut acum e dragoste de larg consum. Uimitor e că societatea civilă tace mălc", analizează Huidu campania Radio 21.
REPLICA. De cealaltă parte, Mihai Morar s-a abţinut cu greu să dea satisfacţie concurenţei. "Subiectul ăsta nu mai există pentru mine. Nu e vorba de fair-play aici. Cum adică? Ei nu ne atacă in mod direct, cănd de căteva săptămăni incoace sunt numit Mihai măgar şi mamei mele i se spune mamă măgar? Dar, bineinţeles, că nimeni nu aude şi chestiile astea, pentru că nimeni nu ascultă Kiss Fm. Ne ascultă pe noi", s-a multumit să declare colegul lui Buzdugan. Morar a explicat şi folosirea cuvăntului onanist in cadrul emisiunii Dimineaţa DeMentă, cu referire la interviul oferit de Mihai Găinuşă unei publicaţii: "Pai, cum să numeşti altfel un interviu care apare nesemnat?".
Cifrele vorbesc
Nunta pe NeVe s-a incheiat săptămăna trecută şi Radio 21 speră ca rezultatele vălvei produse să se vadă acolo unde contează: in Studiul de Audienţă Radio IMAS. Deocamdată, lupta dintre matinalii de la Kiss Fm şi cei de la Radio 21 este stransă pe piaţa radiourilor comerciale. Conform ultimelor cifre de audienţă, Cărcotaşii sunt lideri pe tronsonul orar 7:00-10:00 la nivel urban, (856.900 de ascultători zilnic), in vreme ce Demenţii conduc in Bucureşti, graţie celor 292.300 de romăni care ii ascultă zi de zi.
oana.maria.baltoc@jurnalul.ro