Luni seara, scena Teatrului Naţional din Bucureşti a fost, timp de două ore si jumătate, ”lacul” lebedelor Operei Naţionale din Kiev.
Luni seara, scena Teatrului Naţional din Bucureşti a fost, timp de două ore si jumătate, ”lacul” lebedelor Operei Naţionale din Kiev. Libretul baletului în 4 acte scris de către Vladimir Berghicev şi V. Ghelzer a avut ca inspiraţie o legendă rusă sau germană ţinând cont de numele personajelor. Numai prin iubire adevărată vraja rea se poate dezlega, iar prinţesa Odette şi prinţul Siegfried reuşesc să-i învingă pe Rothbard şi a lui fiica Odile, în acest basm “spus” pe muzica nemuritorului Ceaikovski.
Prim balerinii Cristina Balaban si Evgenii Lagunov dar şi Omori Yasumasa, Inna Ciornaya, Natalia Dzhupina , Ian Vana, Omori Yasumasa au entuziasmat publicul care i-a recompensat cu aplauze la sfârşitul spectacolului şi au strigat “Bravo!” de câteva ori.
CADOU. Nu am văzut dezacorduri mari între muzică, decoruri şi sincronizare scenică, evenimentul fiind unul reusit, fără epatări. Aşa se întîmplă cînd îi ai ca model de comparaţie în baletul internaţional pe Svetlana Zakharova sau pe Daniil Simkin.
Deşi se auzea prin sală cum că balerinii ucrainieni ar fi cam micuţi, ei s-au descurcat graţios şi echitabil şi au oferit la început de săptămână şi sfîrşit de lună a femeilor un dar frumos iubitorilor de “Lacul Lebedelor”, cel mai cunoscut balet al tuturor timpurilor.