x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Mass-media - Parfum contra ziarelor electronice

Mass-media - Parfum contra ziarelor electronice

de Corina Andriuta    |    03 Feb 2007   •   00:00

USA Today, Wall Street Journal si New York Times au inceput o lupta acerba cu editiile electronice ale ziarelor de peste ocean. Gaselnita de marketing o constituie aromele pe care companiile media le vor folosi la tiparirea celor trei importante ziare.

USA Today, Wall Street Journal si New York Times au inceput o lupta acerba cu editiile electronice ale ziarelor de peste ocean. Gaselnita de marketing o constituie aromele pe care companiile media le vor folosi la tiparirea celor trei importante ziare.

Compania Scentisphere a propus o tehnologie pe care principalele cotidiane din America o vor utiliza pentru marirea numarului de cititori. Conform www.newsru.com, pentru presa scrisa de peste ocean dusmanul tirajelor il reprezinta ziarele electronice.

LUPTA PENTRU TIRAJ. USA Today tipareste zilnic 2,26 milioane de exemplare. Wall Street Journal iese pe tarabe cu 2,043 milioane de exemplare, iar New York Times cu 1,087 milioane de exemplare. Cu toate acestea, ziarele electronice ameninta serios tirajul marilor puteri mediatice din lume: "Tendintele de a citi presa cu ajutorul internetului sunt din ce in ce mai mari.

Astfel, milioanele de ziare care vad lumina tiparului pot disparea de pe piata in urmatorii ani", explica specialistii americani tendintele de dezvoltare al acestui segment de afacere. Pentru a avea argumente in fata cititorului de a continua sa cumpere ziarul de la taraba, cele mai importante ziare americane au recurs la o tehnologie revolutionara, aceea de a folosi reclame parfumate! Autorul tehnologiei este compania Scentisphere. Reclamele parfumate sunt raspandite, mai ales in revistele care promoveaza noi parfumuri, dar nu sunt accesibile cititorului din cauza pretului de taraba.

Tehnologia propusa de compania Scentisphere, de a introduce parfumul din capsule direct in cerneala tipografica, i-a incantat pe editorii celor trei ziare de prestigiu. "Tehnologia nostra poate sa introduca capsulele cu parfum direct in cerneala, si acest lucru ne ajuta sa facem economii de 20%-30%", a declarat presedintele companiei Scentisphere, Bob Bernstein.

Din studiile efectuate de psihologi rezulta ca mirosul reprezinta unul dintre cei mai puternici factori pentru memorie. Compania Scentisphere sustine ca o reclama parfumata facuta bine poate mari vanzarile cu o patrime. In prezent sunt eleborate capsule cu miros de iarba, piele si ciocolata, iar crearea unui nou parfum costa intre 1.500 si 2.000 de dolari.
Reprezentantii Wall Journal, USA Today si New York Times sustin ca in timpul apropiat cititorul va putea sa rasfoiasca un ziar... parfumat!
×
Subiecte în articol: arte