Cele mai recente lucrări pe pânză, desene și obiecte răspund la două preocupări. Pe de o parte, simțeam nevoia unei reprezentări a spațiului emoțional, dar și a mediului social din jurul meu, într-un efort de a înțelege lumea și de a o menține astfel la o distanță favorabilă; de aici provin ironia, umorul și aerul magic din practica mea artistică. Pe de altă parte, am simțit nevoia de a demistifica actul creativ și operele de artă în sine, aducându-le în sfera funcțiilor cotidiene și obișnuite, cum ar fi recunoștința, de exemplu.
Portretele fotografice alb-negru inexpresive, vechi și noi, au fost întotdeauna prezente în practica mea. Cred că asta are de-a face cu o anumită obsesie pentru moarte și cu modul în care ea ne privește din străfundul privirii celorlalte persoane. Transformând și relocând aceste personaje în roluri și decoruri noi, aș spune că aspir la sau mă joc cumva cu ideea de "a readuce morții la viață". - Gino Rubert
Gino Rubert este un pictor figurativ, dar, în ciuda originilor sale în realismul pictural, lucrările sale întind capcane privitorilor, fiind mult mai complexe decât par inițial. Uneori amestecă fotografia cu pictura, înglobând imaginea fotografică în suprafața picturii; alteori folosește un limbaj mozaical, prin intermediul colajului. În aceste lucrări, obiectul real se dublează cu cel al iluziei picturale. Ca o extensie a acestei preocupări, în câteva lucrări mai recente, Rubert a înglobat în suprafața pânzei elemente de lumină, care se schimbă și contribuie la crearea unei iluzii picturale. Subiectele reprezentate pe pânză își desfășoară narativele marcate de o alternanță între imagini ascunse, care sunt ulterior dezvăluite prin transparență.
Personajele din lucrările lui Rubert sunt poziționate în interioare și sunt distribuite în aceste spații în poziții destul de incomode și, prin urmare, dezorientante. În timp ce compoziția rezultată este complexă și atent construită, există o stranietate în ceea ce privește distribuția incomodă a personajelor în cadrul lucrărilor. Potrivit lui Rubert, în urma perioadei sale la Roma, a început să lucreze cu fotografia, iar picturile nu își au punctul de plecare în compoziția de ansamblu, ci în distribuția inițială a elementelor fotografice, majoritatea fiind chipuri. Acestea determină apoi evoluția poziției corpurilor reprezentate, iar de acolo restul compoziției. – extras din textul scrie de DR. WILLIAM JEFFETT (Curator al Muzeului Salvador Dalí, St Petersburg, Florida) pentru catalogul expoziției FATAMORGANA
TIME TO SET THE CAGE ON FIRE va fi deschisă până pe 11 Noiembrie 2023 la Mobius Gallery în Piața Amzei nr. 13, București.
Program de vizitare: miercuri – sâmbătă, de la ora 15:00 până la ora 20:00
GINO RUBERT, născut în Mexico City (1969), este un artist catalan cu origini mexicane. Deosebit de excentric și greu de încadrat într-o categorie, explorează o varietate de discipline în cadrul practicii sale artistice. Acestea includ scrierea de romane romantice, crearea de piese, compunerea de hit-uri muzicale și prezența pe scenele de stand-up pentru a ironiza atât lumea artei, cât și propria sa persoană. Lucrările sale au fost expuse la importante muzee, galerii și centre de artă, printre care Walker Art Center din Minneapolis, Muzeul de Artă al Universității Naționale din Columbia din Bogotá, Muzeul Național de Artă al Cataloniei din Barcelona, Galeria Claire Oliver din New York, Galerie Michael Haas din Berlin, Galeria Mizuma din Tokyo și Galeria Senda din Barcelona.
Deschisă în 2015, Mobius Gallery își propune să producă expoziții de artă contemporană la calitate muzeală și să găzduiască schimburi culturale între Est și Vest. De atunci, galeria a devenit unul din spațiile cele mai consistente dedicate artei în România, cu un program internațional proaspăt în care se regăsesc expoziții ale unor artiști consacrați, aflați în ascensiune sau debutanți.