Teatru ● Un altfel de Raskolnikov
Talent...Dacă o să-l vedeţi jucând, o să "vizualizaţi” semnificaţia
acestui cuvânt... La început de drum, reţinut dar foarte înzestrat,
doamnelor şi domnilor: Richard Bovnoczy.
Teatru ● Un altfel de Raskolnikov
Talent...Dacă o să-l vedeţi jucând, o să "vizualizaţi” semnificaţia acestui cuvânt... La început de drum, reţinut dar foarte înzestrat, doamnelor şi domnilor: Richard Bovnoczy.
- Ai jucat la Festivalului de Teatru în Moskova –Petusky. O piesă de tristă ironie în care i-ai "îmbătat” pe toţi. A avut un succes enorm iar talentul tău e evident. Ce a reprezentat pentru tine interpretarea acestui rol ?
Consimt cu spusele personajului şi de aceea mă bucur că am ocazia să-i însufleţesc gândurile, comentariile, reflexiile.
Intâlnirea cu acest text plin de esenţa încadrată de un umor tragic mi-a dat prilejul să pun în practică, la un nivel îndrăzneţ, zic eu, însuşiri dobândite în urma unor întâlniri valoroase. Moskova-Petuski s-a concretizat în urma unei discuţii iniţiate de regizoarea Teodora Herghelegiu, fondatoarea Teatrului Inexistent. Lucrând la un triptic al zilelor noastre intitulat de ea ''Eu, tu şi Costica", Teo s-a gândit că acest text al lui Venedict Erofeev mi s-ar potrivi... îi sunt recunăscător pentru acest gând. Aş dori să-i amintesc şi pe colegii mei din spectacol, Dana Voicu şi Pavel Bârsan care fiecare în parte completeaza cu cate un monolog acest triptic.
- Povesteşte-ne puţin despre piesa de teatru "Crimă şI Pedeapsă” ? L-ai jucat pe al doilea Raskolnikov…
Yuriy Kordonskiy cu proiectul "Crima si pedeapsa” m-a relansat în teatrul vorbit după o pauză de şapte ani. A fost un contact cu şcoala rusă. Spectacolul e o piatră grea de încercare. Munca lui Yura însă, cu distribuţia tânără pe care o avea a fost caracterizata de rabdare, încredere şi dragoste.
- În ce piesă urmează să joci?
Nu e o piesa, ci un recital. Se numeşte Batrahomiomahia. E proiectul meu de suflet din mai multe motive, dar unul important ar fi metoda pedagogica care stă la baza lui. Metoda în adevaratul sens al cuvântului care conţine reguli si principii unice în pedagogia artei teatrale şi nu numai. Ea întâmpină, uşurează şi clarifică procesul complex şi munca titanică necesare actorului în scopul atingerii unor performanţe artistice. Metoda îi aparţine artistului liric şi profesor universitar Nicolae Gafton , "domn profesor” cum îi spunem mai mulţi. Deocamdată aş menţiona doar atât despre acest plan de viitor…
- Pe lângă teatru şi film ai făcut şi dans, pantomimă. De care te simţi cel mai aproape ?
Fiecare are valoarea şi frumuseţea ei şi la fiecare apelez‚ în slujba ideeii pe care vreau să o edific.
- Cum a fost să colaborezi cu Dan Puric ?
Vorbeam mai sus de acele întâlniri valoroase care devin repere în viaţă. Multi îşi doresc să colaboreze cu Dan Puric, eu am avut parte de aceasta colaborare. Este o personalitate artistică, a crezut, a sperat, a iubit şi uite că a creat un limbaj, un fenomen. Îi mulţumesc pe această cale iar acestă mulţumire aş vrea să se vadă în special prin ceea ce fac pe scenă.
- În Moskova Petuski ai făcut un one man show de excepţie... Nu te-ar tenta un proiect de stand up comedy ?
Radu Gheorghe mi-a propus să particip la un stand up. Nu a fost să fie. Poate pe viitor...cine ştie...Mă tentează orice lucru în general, nu neaparat stand up comedy, prin care pot să comunic ceva solid oamenilor.
- Se poate compromite un actor printr-un rol anume sau este doar o altă valenţă a meseriei lui ?
Eu am o experienţă de acest gen în ciuda faptului că îmi aleg cu stricteţe colaborările. Se poate compromite. Depinde fiecare ce-şi doreşte. Depinde şi de abordare. Dar se poate compromite...
- Ce i-ai zice unui tânăr căruia îi place actoria dar este foarte sărac? Să se apuce de altă meserie ?
Să aştepte şi să aibă răbdare deşi sună greu şi este greu. Nimic valoros nu se face uşor. În general vocaţia te ajută să "devii” pentru că este în tine acestă chemare.