x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nouă apariție editorială. Marketing în artele spectacolului de Irina Ionescu la Editura Eikon

0
Autor: Magdalena Popa Buluc 05 Iun 2020 - 13:19
Nouă apariție editorială. Marketing în artele spectacolului de Irina Ionescu la Editura Eikon

Marketingul face întâlnirea/interacțiunea dintre artiști și public posibilă. Este esențial, dat fiind că artele spectacolului nu există în lipsa receptării directe de către un public prezent în proximitate.

Volumul combină fondul teoretic cu câteva studii de caz și opiniile unor personalități ale lumii culturale/profesioniști cu mulți ani de experiență. Printre ei: Emil Boroghină, Constantin Chiriac, Lucian Vărșăndan, Adrian Roman, Dan Bartha-Lazăr, Vava Ștefănescu, Gilda Lazăr, Marinela Țepuș, Tamara Susoi, Maria Sârbu și Simion Buia.

Autoarea speră ca „fiecare cititor să poată decide la finalul lecturii (conform scopurilor profesioniştilor din domeniu, stabilite de Arts Council of Great Britain) în cunoştinţă de cauză ce funcţionează şi ce nu funcţionează pentru propriile obiective organizaționale, să îşi poată înţelege mai bine publicul actual şi să descopere cum se poate apropia de spectatorii săi potenţiali, să se concentreze asupra nevoilor publicului încă de la alegerea repertoriului, a distribuţiei şi până la scrierea mesajelor destinate comunicării şi desenării întregii atmosfere din jurul spectacolului (foaier, personal preluare/întâmpinare, chiar intensitatea luminii, a muzicii de fundal) şi – nu în ultimul rând – dacă stă în puterile sale, să aloce mai multe resurse (umane, financiare, tehnologice) activităţii de marketing din propria organizaţie.“

Înzestrarea genetică (IQ, EQ, talentul nativ), cunoașterea domeniului, apoi experiența (cele zece mii de ore de practică necesare obținerii statutului de expert) și oportunitățile ivite din alegerile făcute sau datorate hazardului vor contura în cele din urmă parcursul de succes al fiecăruia. Important de reținut este că acțiunile inteligente, oricât de mărunte, pot să ducă la schimbări semnificative, dacă se întâmplă la locul și în momentul oportun.

Irina Ionescu este lector univ. dr. la Universitatea de Arte din Târgu-Mureş. Lucrează de aproape 20 de ani în domeniul administrației culturale, la Institutul Cultural Român. A urmat diverse cursuri/stagii de formare și dezvoltare profesională, cele mai importante la: Goldsmiths University of London (2010), Utrecht University (2010), King’s College London (2009), Central European University (2007), Felix Meritis Foundation (2005), The Amsterdam-Maastricht Summer University (2004 și 2003).

Irina Ionescu a mai publicat volumul Management de proiect și elemente de marketing în artele spectacolului (București: Editura Eikon, 2018).

O carte scrisă, în cheie practică, pentru tinerii cu studii umaniste/artistice, o lucrare în care autoarea încearcă să explice, într-o formă succintă, de ce managementul de proiect este un instrument foarte eficient, care poate conduce la succese și schimbări remarcabile. O schemă logică și de bun simț, deci accesibilă și ușor de înțeles/folosit.

Volumul pornește de la un fond teoretic, dar direcționează permanent spre sfera practică, prin adresarea unor întrebări menite să dezvolte la nivel personal abilitățile și atitudinea necesare în domeniul managementului de proiect și al marketingului cultural/în artele spectacolului. Accentul cade pe importanţa utilizării unei structuri logice şi verificabile, în funcţie de obiective clar stabilite, pe necesitatea documentării detaliate, în scopul minimizării riscurilor și pe obligația transmiterii cu acuratețe a mesajelor.

Criticul de teatru Octavian Saiu recomandă apariția editorială: „Scris cu pasiune și luciditate în egală măsură, între tonul amical și metoda academică, volumul Irinei Ionescu transformă managementul cultural într-o poveste. Nu una simplă, însă, ci extrem de complexă: cu multe dimensiuni, nuanțe și mai ales principii. Meritul textului e că pornește de la ele și ajunge la creativitate și stil personal. Sunt marile calități ale oricărui proiect dus la bun sfârșit. Iată ghidul perfect pentru un astfel de parcurs!“

Constantin Chiriac, directorul Teatrului Național „Radu Stanca“ Sibiu și președinte al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, declară la rândul său: „M-am aplecat asupra cărții din curiozitate și trebuie să mărturisesc că nu am lăsat-o din mână până nu am citit-o. Este una dintre cele mai interesante cărți pe care le-am găsit în limba română despre ceea ce înseamnă management cultural, leadership, dezvoltare de proiecte pe termen lung în zona antreprenorială. Este un demers riguros, cu o bibliografie foarte serioasă și cu referințe la zi asupra unui domeniu în care avem atât de puțini specialiști în România.“

Criticul de teatru Răzvana Niță crede că volumul este „o fascinantă expediţie în rezervele de experienţă ale predecesorilor care au descris şi chiar conceptualizat provocările pe care le-au avut de gestionat.“

Miki Braniște, manager cultural și curator, afirmă: „Este o carte foarte utilă pentru studenții de la teatrologie și pentru toți cei interesați de management cultural. O recomand cu multă căldură, pentru că explică într-un limbaj prietenos conceptele și nu sperie cu termeni tehnici.“

Silvia Dumitrache, critic literar și de teatru, consultant artistic la Teatrul Nottara, recomandă volumul: „Este pentru prima oară când nu pot să las din mână o carte despre management. Acest manual a structurat cunoștințele pe care deja le aveam, dar aș fi vrut să-l citesc la începutul drumului meu în această meserie… Este important să ne fie, în primul rând nouă, foarte clar ce răspunsuri avem la întrebări de genul: de ce?; cum?; când?; pentru cine?. Altfel nu cred că putem merge mai departe. Și această carte ne poate ajuta să ne atingem obiectivele, prin articularea unor întrebări absolut necesare și parcurgerea unor pași esențiali.“

Criticul de teatru Oltița Cîntec consideră că: „Este o combinație între lecturi de specialitate și experiența practică a autoarei și asta se vede în fiecare pagină a volumului. Este o carte foarte bine gândită, logic structurată și foarte utilă tuturor celor din domeniul artelor spectacolului. Nu este deloc aridă, deși are o bibliografie foarte serioasă. Dimpotrivă, este o carte prietenoasă, o carte atrăgătoare, care oferă foarte multe sfaturi aplicate. Mi-a făcut plăcere să o citesc.“

Cristina Rusiecki, critic de teatru, a declarat: „Oricât v-ați strădui, nu veți găsi nimic arid în acest volum de management și marketing. Limbajul este accesibil, deși informația se dovedește, în fiecare pagină, consistentă și densă. Tonul omenesc face ca paginile să curgă repede și agreabil. La sfârșit, te-ai trezit cu materia învățată aproape fără niciun efort.“

Iar autoarea își dorește „ca această carte să-i ajute pe cei aflați la început de drum să își descopere în mod rațional punctele tari și să își construiască o serie de repere pe care să se bazeze în diferite proiecte. Mi-ar plăcea să știu că studenții mei pot recunoaște, asuma și crea valori. Că au învățat cum să își evalueze ideile și că au căpătat cunoștințele necesare și curajul de a le implementa.“

 

 


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Cum să ne reinventăm în pandemie

Cum să ne reinventăm în pandemie
Galerie Foto Perioada pandemiei a adus cu siguranță schimbări în viețile tuturor. Și, spun specialiștii, e un moment foarte bun pentru a face în viețile noastre acele modificări pe care le doream de mult. Sunt multe...

Jurnalul vă invită mâne să descoperiți o carte pe cât de impresionantă, pe atât de sensibilă: ”Castelul de apă”, de Margareta Sterian

Jurnalul vă invită mâne să descoperiți o carte pe cât de impresionantă, pe atât de sensibilă: ”Castelul de apă”, de Margareta Sterian
Jurnalul vă oferă miercuri un volum al unei autoare - Margareta Sterian - mai puțin cunoscută în țară și mai mult în străinătate, deși opera ei vastă conține atât picturi, cât și poezii, proză,...

#Cei7AniDeAcasă: Zilele Nordului continuă și în vremuri de pandemie

#Cei7AniDeAcasă: Zilele Nordului continuă și în vremuri de pandemie
A șaptea ediție a Zilelor Nordului va avea loc în 28-30 august, exclusiv în aer liber, în Darabani și alte localități din județul Botoșani.   Agenda festivalului include concerte The Mono Jacks, Robi...

Spectacolul "Sarmale cu dragoste" a şters oboseala de pe chipul spectatorilor

Spectacolul "Sarmale cu dragoste" a şters oboseala de pe chipul spectatorilor
Galerie Foto „Nu am mai fost la teatru de câteva luni, cred că de la sfârşitul anului trecut”, mărturisea profesoara Anca Simion. Zâmbete, aplauze şi o atmosferă relaxantă duminică seară în Grădina TVR. În cea de-a...

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu revine pe scenă în data de 27 august 2020. ​​​​​​​Primele opt reprezentații vor avea loc în aer liber la Fabrica de Cultură

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu revine pe scenă în data de 27 august 2020. ​​​​​​​Primele opt reprezentații vor avea loc în aer liber la Fabrica de Cultură
„Metamorfoze”, regia Silviu Purcărete, „Steaua fără nume”, regia Florin Coșuleț și „Balul”, regia Radu Nica sunt primele spectacole pe care Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu le va prezenta...

„TEATRU ÎN TVR” – săptămâna a patra

„TEATRU ÎN TVR” – săptămâna a patra
Iată spectacolele programate în intervalul 10 – 16 august, de la ora 21.00 Luni, 10 şi marţi 11 august, Teatrul Evreiesc de Stat vă invită în grădina TVR să urmăriţi „Varşovia: ghid turistic”, un...

TIFF 2020: 45.000 de spectatori au văzut filme în aer liber

TIFF 2020: 45.000 de spectatori au văzut filme în aer liber
Galerie Foto Cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania s-a încheiat duminică, pe 9 august, cu două proiecții sold-out ale comediei franceze Șterge istoricul / Delete History (r. Benoît...

Expoziții ale muzeelor românești în luna August

Expoziții ale muzeelor românești în luna August
„Horia Bernea: De la grădină la iconostas”. Expoziția marchează evoluția artistului Horia Bernea de la etapa conceptualistă, abstractă și întoarcerea graduală spre arta figurativă, demonstrând, încă o...

NOPȚILE CABIRIEI, proiecție specială la Festivalul Internațional de Film Independent

NOPȚILE CABIRIEI, proiecție specială la  Festivalul Internațional de Film Independent
NOPȚILE CABIRIEI, unul dintre filmele de referință ale emblematicului regizor italian Federico Fellini, va putea fi văzut la ANONIMUL IIFF (12 - 16 august, Sfântu Gheorghe, Delta Dunării), într-o proiecție...

TEATRUL DE COMEDIE își invită spectatorii la reprezentații în aer liber

TEATRUL DE COMEDIE își invită spectatorii la reprezentații în aer liber
După o lungă perioadă în care interacțiunea cu publicul s-a realizat doar în mediul virtual, Teatrul de Comedie își invită spectatorii la o serie de reprezentații în aer liber. Reîntâlnirea reprezintă...

Nu rata luni Jurnalul și volumul 2 al operei lui Nicolae Iorga: ​​​​​​​”Istoria românilor pentru poporul românesc”

Nu rata luni Jurnalul și volumul 2 al operei lui Nicolae Iorga: ​​​​​​​”Istoria românilor pentru poporul românesc”
Galerie Foto La 80 de ani de la moartea lui Nicolae Iorga - unul dintre cei mai mari savanți ai lumii -, Jurnalul vă oferă o ediție specială a cărții ”Istoria românilor pentru poporul românesc”, în două volume. O...

Regal muzical la Mediterana, fără limită de spectatori!

Regal muzical la Mediterana, fără limită de spectatori!
Metropolitan Opera , în seria de acțiuni inovative impuse de restricții pentru spectacole, propune un concert live al tenorului Roberto Alagna și a sopranei Aleksandra Kurzak. Concertul are loc în 16 august pe...

Filmul „Babyteeth: Prima iubire” câștigă Trofeul Transilvania la TIFF 2020

Filmul „Babyteeth: Prima iubire” câștigă Trofeul Transilvania la TIFF 2020
Filmul „Babyteeth: Prima iubire”, debutul regizoarei australiene Shannon Murphy, cu Eliza Scanlen în rolul principal, a fost desemnat marele câștigător al celei de-a 19-a ediții TIFF și a fost recompensat cu Tr...

UNDERCLOUD, Festivalul de Teatru Independent de Orice începe marți, 11 august

UNDERCLOUD, Festivalul de Teatru Independent de Orice începe marți, 11 august
A mai rămas o săptămână până la cea de-a 13-a ediție a UNDERCLOUD – Festival de Teatru Independent de Orice, ce va avea loc anul acesta în perioada 11 - 18 august, în aer liber, în curtea Muzeului Național...

Un prinț legendar, un câine comisar și fața nevăzută a Americii și Rusiei

Un prinț legendar, un câine comisar și fața nevăzută a Americii și Rusiei
Galerie Foto Telespectatorii pot alege să urmărească, în această lună, serialul coreean „Prințul Jumong”, comedia polițistă de aventuri „Comisarul Rex”, precum și noi miniserii documentare despre America și...
Serviciul de email marketing furnizat de