Obiectivul principal al programului de burse este introducerea artiștilor români în circuitul valorilor europene, prin oportunitatea de a lucra într-un mediu artistic internațional. Selecția este făcută de o comisie independentă de specialiști, personalități recunoscute în domeniile de referință, pe baza dosarelor de candidatură primite.
Criteriile de evaluare pentru bursele „Constantin Brâncuși” sunt: relevanța activității artistice de până acum (expoziții, recomandări, dosar de presă), proiectul ca atare, calitatea proiectului propus în raport cu locul de desfășurare, fezabilitatea proiectului în intervalul bursei, caracterul inovativ al proiectului în contextul experienței artistice anterioare, contacte relevante în locul de desfășurare al bursei.
Pentru bursele „George Enescu” criteriile de evaluare sunt: performanța academică a candidaților, specializări și masterclassuri, premii naționale și internaționale, calitatea proiectului propus în raport cu locul de desfășurare, performanța artistică.
Cité Internationale des Arts este o fundație privată recunoscută ca organizație de interes public. De la inaugurarea sa, în 1965, a găzduit artiști în rezidență din întreaga lume. Este o organizație care încurajează dialogul intercultural, un loc al schimburilor culturale în care artiștii se pot întâlni cu publicul și cu alți profesioniști. Cité Internationale des Arts este localizat în cartierele Marais și Montmartre. În fiecare lună, în parteneriat cu peste 130 de organizații franceze și internaționale, Cité Internationale des Arts primește peste 300 de artiști în rezidență, care lucrează într-o gamă largă de discipline.
***
Bursele „Constantin Brâncuși”
Programul se adresează artiștilor plastici/vizuali români cu studii universitare de specialitate încheiate și cu performanțe recunoscute în domeniu. Sunt oferite anual două burse „Constantin Brâncuși“ pentru perioade de câte 3 (trei) luni, în vederea desfășurării unor proiecte artistice în atelierul dedicat României la Cité Internationale des Arts, Paris-Franța.
Dosarele selectate sunt trimise spre validare Comisiei de admitere de la Cité Internationale des Arts.
Perioadele de desfășurare a burselor:
- mai – iulie 2025;
- noiembrie 2025 – ianuarie 2026;
Dosarul de solicitare a bursei trebuie să cuprindă următoarele documente:
- formularul de înscriere, în care să fie menționată perioada pentru care se solicită bursa;
- CV-ul cu informaţii detaliate despre activitatea candidatului;
- copie după actul de identitate (carte de identitate sau pașaport), copie după diploma de licenţă; în cazul în care candidatul este şi absolvent de studii aprofundate, se vor adăuga copii şi după aceste acte;
- un proiect de rezidență din care să reiasă: justificarea experienţei profesionale şi a competenţei în materie, nivelul artistic care să permită aprofundarea dialogului cu artiştii străini, relevanţa bursei la Paris pentru realizarea proiectului, argumentată printr-un text de maximum 2 (două) pagini în care să fie indicate locuri/muzee propuse spre vizitare, temele care se vor studia în contextul bursei, ce activităţi vor fi realizate;
- declarație pe propria răspundere din care să rezulte că toate documentele trimise sunt conforme cu originalul;
- un proiect de rezidență din care să reiasă: justificarea experienţei profesionale şi a competenţei în materie, nivelul artistic care să permită aprofundarea dialogului cu artiştii străini, relevanţa bursei la Paris pentru realizarea proiectului, argumentată printr-un text de maximum 2 (două) pagini în care să fie indicate locuri/muzee propuse spre vizitare, temele care se vor studia în contextul bursei, ce activităţi vor fi realizate;
- pentru artişti plastici – 10-15 fotografii, cataloage în care să se menţioneze data şi dimensiunile reale ale lucrărilor;
- pentru artiști fotografi – 10-15 fotografii 24/30 (în medie);
- pentru artiști video – link-uri de transfer care să conțină materiale video;
- un dosar de presă;
- 2 (două) scrisori de recomandare;
- declarație pe propria răspundere prin care candidatul confirmă că este disponibil să participe la bursă pe durata celor 3 luni sau scrisoare de la angajator conform căreia se atestă faptul că în cazul în care va fi selectat, bursierul poate participa la programul pentru bursă pe întreaga perioadă;
- în cazul în care candidatul nu este disponibil să participe la program pe perioada celor trei luni, bursa va fi acordată candidatului care a primit punctajul următor.
Proiectele de rezidență și CV-urile vor fi redactate atât în limba română, cât și în limba franceză.
Adresa la care se trimit documentele: burse.brancusi@icr.ro
Data limită pentru depunerea online a dosarelor: 18 octombrie 2024, orele 16.00.
CALENDAR
Publicarea anunțului – 18 septembrie 2024
Depunerea dosarelor – 18 septembrie – 18 octombrie 2024, orele 16.00
Afișarea rezultatelor – 31 octombrie 2024
Depunerea contestațiilor – 1 – 6 noiembrie, orele 13.00
Afișarea rezultatelor finale – 25 noiembrie 2024
Contact: burse.brancusi@icr.ro
Bursele „George Enescu”
Programul se adresează muzicienilor români cu studii universitare de specialitate încheiate și cu performanțe recunoscute în domeniu. Sunt oferite anual două burse „George Enescu“ pentru perioade de câte 3 (trei) luni, în vederea desfășurării unor proiecte artistice în atelierul dedicat României de la Cité Internationale des Arts din Paris.
Dosarele selectate sunt trimise spre validare Comisiei de admitere de la Cité Internationale des Arts.
Perioadele de desfășurare a burselor:
- februarie – aprilie 2025;
- august – octombrie 2025;
Dosarul de solicitare a bursei trebuie să cuprindă următoarele documente:
- formularul de înscriere, în care să fie menționată perioada pentru care se solicită bursa;
- CV-ul cu informaţii detaliate despre activitatea candidatului;
- copie după actul de identitate (carte de identitate sau pașaport), copie după diploma de licenţă; în cazul în care candidatul este şi absolvent de studii aprofundate, se vor adăuga copii şi după aceste acte;
- un proiect de rezidență din care să reiasă: justificarea experienţei profesionale şi a competenţei în materie, nivelul artistic care să permită aprofundarea dialogului cu artiştii străini, relevanţa bursei la Paris pentru realizarea proiectului, argumentată printr-un text de maximum 2 (două) pagini în care să fie indicate locuri/muzee propuse spre vizitare, temele care se vor studia în contextul bursei, ce activităţi vor fi realizate;
- declarație pe propria răspundere din care să rezulte că toate documentele trimise sunt conforme cu originalul;
- pentru muzicieni – una sau mai multe înregistrări – link-uri de transfer;
- pentru compozitori – una sau mai multe partituri;
- un dosar de presă;
- 2 (două) scrisori de recomandare;
- declarație pe propria răspundere prin care candidatul confirmă că este disponibil să participe la bursă pe durata celor 3 luni sau scrisoare de la angajator conform căreia se atestă faptul că în cazul în care va fi selectat, bursierul poate participa la programul pentru bursă pe întreaga perioadă;
- în cazul în care candidatul nu este disponibil să participe la program pe perioada celor trei luni, bursa va fi acordată candidatului care a primit punctajul următor.
Proiectele de rezidență și CV-urile vor fi redactate atât în limba română, cât şi în limba franceză.
Adresa la care se trimit documentele: burse.enescu@icr.ro
Data limită pentru depunerea online a dosarelor: 18 octombrie 2024, orele 16.00.
CALENDAR
Publicarea anunțului – 18 septembrie 2024
Depunerea dosarelor – 18 septembrie – 18 octombrie 2024, orele 16.00
Afișarea rezultatelor – 31 octombrie 2024
Depunerea contestațiilor – 1 – 6 noiembrie, orele 13.00
Afișarea rezultatelor finale – 25 noiembrie 2024
Contact: burse.enescu@icr.ro