Mulţi dintre cei aproximativ 60.000 de oameni prezenţi miercuri seară în Parcul Izvor au plecat dezamăgiţi, motivele fiind diferite: praful înghiţit, cozile uriaşe la hot dog şi bere, vizibilitate redusă pentru cei veniţi mai târziu, comentariul divei referitor la discriminarea ţiganilor în Europa de Est, spectacolul în sine. În primul rând, dacă vorbim despre locul de desfăşurare al concertului, este evident că e o improvizaţie "născocită" pentru a suplini lipsa unui stadion, unde au loc în general marile concerte.
De aici toate neajunsurile de care au avut parte, mai ales, cei veniţi în ultima clipă la faţa locului şi s-au îngrămădit "la Izvor", în timp ce la celelalte două intrări nu era mai nimeni. Dar să nu trecem cu vederea faptul că, în ciuda unei locaţii nu tocmai potrivite, românii au avut ocazia să urmărească o artistă de top într-un show ieşit din comun, considerat "cel mai impresionant spectacol din lume în acest moment". Prestaţia Madonnei ca solistă sau "chitaristă" a cântărit mai puţin într-un spectacol extrem de dinamic, fără nici un moment de respiro, pus la punct până în cele mai mici detalii, în care au excelat tehnica modernă, proiecţiile, laserele şi extraordinara echipă de dansatori. În ultimii ani am avut ocazia să mai vedem şi alte concerte mari şi nu e uşor să stabileşti ierarhii când vorbim despre personalităţi mari şi diferite. Oricum, în sfera spectacolelor pop văzute la Bucureşti, pe Madonna o putem compara doar cu Kylie Minogue, Nelly Furtado sau cele două concerte Michael Jackson. Pe Moby cu Orbital, pe Nine Inch Nails cu Faith No More, pe Motorhead cu Metallica, Iron Maiden sau Judas Priest. Chiar dacă sunt mulţi tentaţi să confunde merele cu perele şi să dea "verdicte" de genul X este peste Y şi Z, în muzică nu e indicat să faci aşa ceva. De aceea, deocamdată, în peisajul concertistic autohton, concertele Depeche Mode şi Rolling Stones rămân "unicate", fiecare în felul său. Aşteptăm U2, AC/DC şi mai vedem!
Citește pe Antena3.ro