Imediat după lansare, Cleopatra a primit o serie de oferte atît din partea televiziunilor, cît şi a caselor de producţie.
Imediat după lansare, Cleopatra a primit o serie de oferte atît din partea televiziunilor, cît şi a caselor de producţie.
După marele concert de la Bucureşti, de la 20 august 2006,
Cleo a fost contactată de reprezentanţii mass-media pentru a juca în filme ori
pentru a modera emisiuni tv. Cele mai multe oferte se refereau însă la
concerte. “Cred că primeam şi cîte zece oferte pe zi, iar preţul a depăşit
cu mult suma de 10.000 de euro pentru o piesă. Asta pentru că eu le refuzam,
iar ofertanţii credeau că pur şi simplu vreau mai mulţi bani. Dacă eu acceptam
măcar una din aceste oferte – atunci, da, puteam fi învinuit de exploatare.
Dar copilăria niciodată n-o vei putea cumpăra. Eu sînt sigur că ea nu va duce
lipsă de bani vreodată. Am văzut pe site-uri că unii se întreabă ironic: «Să
vedem noi ce o să facă ea în viaţă»... Vreau să le transmit să stea fără grijă.
Oamenii care sînt ascultători şi care întotdeauna fac ceea ce trebuie şi pun
suflet în asta au ce face în viaţă, iar Dumnezeu îi aşază pe un drum corect”,
mărturiseşte Pavel Stratan.
ÎNCREDERE. Mare
parte dintre oferte necesitau eforturi minime din partea Cleopatrei. Uneori
doar simpla prezenţă în cadru…
“Eu însă mă consider un om sufletist şi, pentru ca ea să
participe la o emisiune timp de cinci minute, eu retrăiesc o zi sau chiar o săptămînă.
În primul rînd, un astfel de contract m-ar fi consumat pe mine. Ea e copil. Eu
sînt cel care poartă responsabilitatea. Ca să înţelegeţi felul meu de a fi,
pentru concertul Cleopatrei am stat ca pe ace jumătate de an... Deşi aveam
încredere absolută în ea. N-o să mă credeţi, dar vă spun că dimineaţa, după
primul ei concert, Cleopatra s-a trezit, a venit la mine şi mi-a zis: «Hai,
astăzi unde avem concert?». Păi, vă daţi seama dacă s-a întors acasă cu o maşină
de jucării şi flori! Ce-i trebuie mai mult unui copil? I-am spus că tot ce e
frumos şi bun trebuie dozat”, apreciază interpretul.
UN ÎNCEPUT. Nu
totul se rezumă la bani. Iar Pavel Stratan a întărit afirmaţia prin faptul că a
respins toate ofertele fără nici o reţinere. De aproape doi ani, Cleo e înconjurată
numai de dragostea familiei şi nu a mai ieşit pe scenă. “Asta nu înseamnă că
ea nu cîntă. Dar lumea a văzut la cîţi bani este cotată şi se gîndeşte că eu aş
putea profita. Eu sînt întîi de toate tată. Am fost ieri la o sesiune foto şi
doamna de acolo m-a întrebat ce face Cleopatra. I-am răspuns că stăm la Chişinău...
La care doamna zice: «Da ce, aţi luat o pauză? O mai lăsaţi să se odihnească?...».
Vedeţi cum văd oamenii lucrurile? Nici eu nu pot merge permanent cu camera
video ca să arăt lumii că ea se duce dimineaţa la grădiniţă, seara mergem
împreună la terenul de joacă etc. Lumea crede că dacă ea, la 3 ani, a susţinut
un concert de trei ore, mîine o să susţină unul de patru ore şi tot aşa. Acest
concert de trei ore a fost pentru amîndoi un început căruia eu i-am pus
punct. Am văzut că poate şi m-am oprit, pentru că eu nu vreau să-şi petreacă
copilăria prin avioane. Am lansat volumul şi atît. Dacă televiziunile
derulează videoclipurile de 20 de ori pe zi, asta nu înseamnă că şi ea se
ţine numai de filmări şi concerte. Îşi continuă copilăria mai departe. Cu
doi ani în urmă am anunţat public că după acel concert de la Bucureşti n-o să
mai aibă nici un alt spectacol pînă la lansare. Eu mi-am onorat promisiunea.
Să-mi spună cineva dacă a văzut-o pe Cleopatra în ultimii doi ani la
vreun concert... Să ştiţi că eu sufăr foarte mult de pe urma acestor bîrfe,
precum că aş exploata-o”, explică artistul.
GÎNDURI FALSE. Atît
de multă lume era dornică să vină la concertul Cleopatrei din Bucureşti, încît
cereau bilete ca să asiste la proba de sunet. Lumea voia să plătească ca să o
vadă măcar la repetiţii… biletele s-au vîndut în primele două zile. “Din
acest motiv, spune Pavel Stratan, la probele de sunet nici nu am fost cu
Cleopatra. Mă temeam că sala va fi arhiplină şi ar fi putut apărea vorbe. «Că
uite Stratan scoate bani şi din asta.» De multe ori, simt nevoia să le explic
cum stau lucrurile în mod real celor care cred că fiica mea este, într-un fel,
exploatată. Ca să înţeleagă că aceste gînduri sînt false. Dar simt că nici lămuririle
nu îi vor face să priceapă…”.
“Primeam şi cîte zece oferte pe zi, iar preţul a depăşit cu mult suma de 10.000 de euro pentru o piesă. Asta pentru că eu le refuzam, iar ofertanţii credeau că pur şi simplu vreau mai mulţi bani. Dacă acceptam atunci, da, puteam fi învinuit de exploatare”
“Mă consider un om sufletist şi pentru ca ea să participe la o emisiune timp de cinci minute, eu retrăiesc o zi sau chiar o săptămînă. Un astfel de contract m-ar fi consumat pe mine. Ea e copil. Eu sînt cel care poartă responsabilitatea. Pentru concertul Cleopatrei am stat ca pe ace jumătate de an”.