x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nostalgicii din Club A

0
Autor: Daniela Cârlea Şontică 29 Sep 2008 - 00:00

Despre Formaţia Mondial ne-a vorbit şi Emil Barbu “Mac” Popescu, fondatorul Clubului A. Trupa Mondial a fost promovată, alături de alte valori, prin programele selectului club din Strada Blănari.



Despre Formaţia Mondial ne-a vorbit şi Emil Barbu “Mac” Popescu, fondatorul Clubului A. Trupa Mondial a fost promovată, alături de alte valori, prin programele selectului club din Strada Blănari.
 
Fostul rector de la Arhitectură, Emil Popescu, rememorează succesul de atunci al Mondialilor: “Cucereau mai mult prin nostalgia şi romantismul melodiilor lor, erau axaţi pe melodii care aveau versuri scrise de autori clasici şi au atras o categorie aparte de fani. Muzica lor era diferită de cea a formaţiei Phoenix, în mare vogă atunci şi ea. Atunci, în 1969, a fost rostită pentru prima dată în România sintagma «muzică pop». Noi am adus-o, cu acel festival de muzică pop şi folk. A fost un record de participare atunci la Sala Palatului, care avea 3.500 de locuri, iar spectatori au fost în jur de 5.000. Pentru prima dată s-a înregistrat o astfel de participare la un festival românesc”.

ATMOSFERĂ. Emil Barbu Popescu, numit de cunoscuţi Mac, era prieten cu majoritatea muzicienilor care se afirmau în anii ’70, dar mai ales îi promova, împreună cu alţi colegi, în cadrul acelor minunate seri de la Club A. Tinerii de atunci puteau auzi ceea ce nu se putea auzi nicăieri în ţară, puteau vedea filme interzise, muzică, literatură, idei, totul sub imperiul tinereţii, al entuziasmului şi al spiritului de la Arhitectură, într-o emulaţie care făcea din studenţii care intrau în club nişte iniţiaţi în tot ce era la zi pe plan internaţional. La Club A domnea un spirit al libertăţii, al împotrivirii faţă de sistem. Cine venea pe atunci la Club A era girat de unul dintre membrii activi ai clubului, fiind de la sine înţeles că nu va divulga faptul că acolo se spun sau se fac lucruri “interzise”. În acea atmosferă de la Club A au cântat şi Mondialii. Emil Mac Popescu a perceput înscrierea la Arhitectură a fiului lui Gabi Drăgan, Vlăduţ, drept un omagiu adus solistului de la Mondial şi acelor vremuri apuse.
Citeşte mai multe despre:   mondial,   club

Serviciul de email marketing furnizat de