x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

ANISIE „Pepsiglas” A REVOLTAT ACADEMIA ROMÂNĂ!

0
Autor: Dan Constantin 19 Aug 2020 - 08:00
ANISIE „Pepsiglas” A REVOLTAT ACADEMIA ROMÂNĂ!


Este fără precedent în istoria ultimilor 30 de ani ruptura dintre Academia Română, cel mai autorizat for științific și cultural al țării și Ministerul Educației, instituție din structura Executivului, condusă politic. Academia a avut, de-a lungul timpului, puncte de vedere critice sau a exprimat rezerve față de orientări pe care le-a considerat a nu corespunde intereselor dezvoltării învățământului românesc, racordării procesului de educație la tendințele de modernizare care se manifestă pe plan mondial.

Recent, Academia a difuzat un amplu punt de vedere privind educația on-line și educația în clasă, având sugestii benefice pentru orientarea deciziilor practice în școlile de toate gradele, în condițiile pandemiei. Un alt punct de vedere se referă la Planul-cadru elaborat de Ministerul Educației pentru învățământul gimnazial, în care academicienii constată cu îngrijorare modificări care creează dezechilibre majore și lacune în cultura generală a elevilor din acest ciclu esențial pentru formare.

Echilibrul și cumpătarea tonului în care academicienii își exprimă sugestiile, pornite întotdeauna din buna credință și cunoașterea adâncă a realităților și tradițiilor învățământului românesc, sunt menite să dea suportul de înaltă competență corecțiilor necesare actului decizional în sistemul de educație. Aceste intervenții în spațiul public mențin un dialog propriu muncii intelectuale de calitate, Academia Română exercitându-și astfel și rolul de barometru al societății, întărit și confirmat de-a lungul existenței de peste 170 de ani a instituției. Iată de ce opiniile academicienilor merită prețuire și respect, ignorarea lor fiind dovezi de orgolii obtuze și trufie perdante .

Mai grav este când instituții de mare complexitate din sistemul de cercetare, care beneficiază de suportul științific și capacitatea unor academicieni, sunt bulversate de decizii administrative. Demiterea academicianului Nicolae Zamfir din funcția de director general al Institutului Național pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” printr-o hotărâre asumată de ministrul Educației și Cercetării a provocat stupoare în lumea științifică națională și internațională. Academia Română a avut o reacție promptă și tranșantă față de acest abuz, transmițând un Protest adresat ministrului Monica Cristina Anisie. Într-un ton dur, Biroul Prezidiului Academiei Române menționează „că a luat act cu profundă dezamăgire de decizia de revocare” fără „un dialog înainte de luarea unei asemenea grave decizii”.

Ministrul Anisie devine astfel un instrument al acțiunii de sabotare din străinătate și acum din țară a celui mai important proiect european de cercetare derulat în România – laserul de mare putere ELI-NP. Chiar să nu se fi aflat în Palatul Victoria și la Președinția României rolul determinant al profesorului Zamfir în conducerea proiectului? Cum se achită SRI de protecția interesului național în finalizarea celui mai puternic laser din lume?

Academia Română a dezavuat deja, printr-un punct de vedere făcut public în 21 mai 2020, acțiunile concertate de discreditare a României, a centrului ELI-NP, și a atras atenția asupra „existenței unor interese obscure, al căror scop este în afara intereselor cercetării științifice românești”. Acum se adaugă la interesele concurențiale ale Franței și Italiei „actul și maniera de neînțeles a demiterii de către Ministerul Educației a directorului general al institutului care implemenează Proiectul ELI-NP”.

Poate să-și asume Guvernul României și această ultimă și gravă eroare a ministrului Anisie, care nu întâmplător este numită „Pepsiglas”? Academia Română trage un semnal de alarmă către Guvernul României, cerându-i „să se implice în stoparea unor astfel de acțiuni contrare intereselor țării noastre”.

Ticăloșia și trădarea pot ucide și anula și cele mai luminate minți ale României! Acum nu se joacă doar postul academicianului Zamfir, miza este cu mult mai mare și mai adâncă, la dimensiuni pe care nu le poate cuprinde cu mintea ei madam „Pepsiglas”. Marii beneficiari ai demiterii stau la pândă și jubilează: laserul de mare putere de la Măgurele este la un pas să fie îngropat cu mâna românilor!


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de