x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Cine câştigă din scandalul VW?

Cine câştigă din scandalul VW?

de Dan Constantin    |    06 Oct 2015   •   07:22

Informațiile difuzate de un anonim inginer din Statele Unite au provocat o prăbușire a mărcii Volkswagen, cel mai popular produs german de export. Dacă cineva pierde, să ne întrebăm cine câștigă din acest scandal?

De ani buni industria americană de automobile se află în pierdere de viteză în fața ofensivei producătorilor europeni și asiatici. Firme mari din Detroit au fost salvate de la faliment cu ajutorul Administra¬ției americane, dar cota lor de piață nu a încetat să scadă. VW nu reușea să țină piept concurenței asiaticilor în piața din SUA, dar lupte grele se dau, de asemenea, în India și China. În SUA, firma germană și-a bazat strategia de creștere pe subiectul sensibil al poluării, propunând mașini puternice, mai curate. Acum s-a ales praful de slogan, dar cei de la Toyota sunt primii care pot analiza cât timp mai au la dispoziție pentru a rămâne producătorul nr.1 mondial. Am crede că vor câștiga din scandal clienții păcăliți de datele false privind noxele motoarelor. Trezirea la realitate a posesorilor de VW le aduce în primul rând o pierdere la revânzare și probabil ceva despăgubiri care nu le compensează. Datele despre falsificarea consumurilor, criteriu important de alegere a unei mașini, nu sunt încă oficializate de studii; este un secret pe care îl cunosc absolut toți șoferii care simt la buzunar abaterile de la consumul din prospect. Pentru asta nu vor primi despăgubiri. În plan politic, Dieselgate aduce o decredibilizare a Germaniei în poziția de locomotivă a Europei, iar soclul Angelei Merkel este erodat. Câștigul va fi în tabăra adversarilor din interiorul Germaniei, care văd o șansă de schimbare a cancelarului de neînlocuit.

×