x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Creativitate sau război?

Creativitate sau război?

de Ionuț Bălan    |    19 Mar 2020   •   08:30
Creativitate sau război?

Societatea e astfel construită încât finanţatorul să ia de la angajat creativitate. Dar formele moderne de sclavagism au înlocuit-o cu clişee şi marketing, în contextul în care au standardizat activitatea şi au reprimat competiţia pe fondul globalizării.

Ca să explic altfel, creativitatea e subminată de politic şi ajunge să fie supraevaluată din cauza barierelor fiscale puse. Ca urmare a acestora, toţi producătorii de bunuri de larg consum încep să le fabrice în China comunistă.

Mai important este însă că ceea ce numim capitalism nu mai stimulează performanţa. Pentru că principiile ce stau la baza funcţionării societăţii sunt defecte. Lumea evoluează cu creativitate, libertate şi alocarea capitalurilor pe criterii de piaţă, nu pe seama unui mod care le reprimă.

Nu modul de organizare trebuie să fie vioara întâi, ci creativitatea. Creativitatea şi libertatea trebuie puse înaintea disciplinei. Principiile în faţa amenzilor. Nu ca în momentul de faţă, când observăm că efectul se substituie cauzei. Nu politicienii şi corporaţiile trebuie să fie stăpânii indivizilor, iar mâna invizibilă a pieţei n-are de ce să fie înlocuită cu cea politizată, care redistribuie resursele.

O societate de acest fel este una feudală, fiindcă încearcă să păstreze nişte privilegii prin moştenire şi interzice circulaţia elitelor, ca urmare a limitării creării clasei de mijloc, ce alimentează elitele.

În fine, dacă UE nu a realizat încă, anglo-americanii au conștientizat că lumea a devenit prea mică pentru a ne susține pe toţi și atunci sunt necesare soluții extensive de dezvoltare.

Din păcate, acestea nu se cunosc clar în prezent și, ca în vreme de război, resursele se concentrează, ca să finanțeze creativitatea, cercetarea, cunoașterea necesare obținerii saltului tehnologic cu ajutorul disciplinelor fundamentale, nu a tehnologiei informației și marketingul. Ultimul chiar nu mai are niciun rol în această secvență.

Oamenii trăiesc mai prost, nu-și mai permit să achiziționeze active la prețurile actuale, cumpără marfă slabă calitativ, într-un fel viața lor s-a cartelizat. Asta însă cu scopul de a realiza saltul, de a genera cu ajutorul creativității ofertă, și nu clișee corporatiste via marketing.

Cu precizarea că, dacă nu se va obține suportul tehnologic dorit, se va trece la reprimarea brutală a cererii. Cu alte cuvinte, dacă nu merge cu creativitate, care să permită susținerea omenirii, la cât a ajuns ea în prezent numeric, se va trece la extincție, ce echivalează, de regulă, cu purtarea de războaie.

Bine e totuși că mai întâi se încearcă prima variantă, în ciuda faptului că vreme de 25 de ani s-au experimentat forme de înrobire a populației etatisto-corporatiste, ce ne-au făcut doar să batem pasul pe loc. În loc să fie stimulate elitele din toate domeniile, pentru că doar ele aduc progresul ştiinţific.

Şi din cauza cultivării sclaviei, nu a elitelor, generațiile din această perioadă au decăzut educațional și au fost „mânate” de premieri și președinți din ce în ce mai slabi, pentru că nu degeaba se spune că popoarele au conducătorii pe care îi merită.

 

×