Un bilet de intrare pentru o zi la US Open costă în locurile cu vizibilitate bună, pe inelul de lângă loje, între 400 şi 600 de dolari. La cucurigu, pe ultimul inel preţurile pentru un abonament pentru tot turneul costă de la .1000 la 2.000 de dolari. Arena principală are 21 de mii de locuri, al doilea teren 10 mii. Încasările de circa 5-6 milioane de dolari zilnic din vânzarea biletelor şi a serviciilor conexe-băuturi, mâncare, obiecte de promoţie-sunt doar o parte a veniturilor, la care se adaugă partea substanţială din drepturile de transmisie, vânzarea spaţiilor de publicitate, donaţii şi sponsorizări. La cheltuieli intră premiile pentru sportivi, de circa 8 milioane de dolari, întretinerea bazei şi apoi investiţiile.
Veniturile din cele două săptămâni ale turneului trebuie să asigure rentabilitatea US Open pentru întregul an, iată din ce afacere face parte şi Simona Halep şi celelalte vedete ale tenisului fără de care nu ar exista spectacolul încântător urmărit în aceste zile de zeci de milioane de oameni din întreaga lume.
Sportul a devenit o întreprindere planetară gestionată cu pricepere de manageri excepţionali, după principiile stricte ale businessului. Comitetul Olimpic Internaţional a anunţat recent că a vândut drepturile de transmisii la jocurile olimpice cu 14 miliarde de dolari. În acest complex fenomen, preşedintele CIO a lansat o acţiune de valorizare a sportivilor, repetând că jocurile sunt în primul rând ale competitorilor şi nu ale organizatorilor. Alte evenimente supramediatizate pot strivi însă sportivii. Accidentele grave din tururile cicliste în care vedem pe viu cum sunt scoşi din competiţie sportivi loviţi din neglijenţe crase de maşini oficiale, motociclete cu cameramani sau spectatori iresponsabili arată şi partea periculoasă a întrecerii sportive aflate sub presiunea banilor. La fel ca şi în afară stadioanelor, în interiorul sportului lupta cu fenomenul corupţiei devine o prioritate. Banii pot strivi întrecerile dar şi pe sportivi. Vom mai scrie despre acest aspect în articole viiitoare.