x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Între gară şi Boema

0
Autor: Florin Condurateanu 15 Mai 2015 - 07:19
Nimeni n-a vorbit atât de bine despre Cotabiţă aflat în grea suferinţă ca Arşinel! A povestit câtă strădanie mândră fără văicăreli a consumat Cotabiţă pentru a se reinventa, zbucium care l-a măcinat. Dar Arşinel ştie din propria soartă cât de greu a ţinut sus valoarea revistei în condiţii grele, cu sala improvizată pe Lipscani, cu bani drămuiţi. El, vedeta, dar şi directorul Teatrului Tănase, a biruit, şi revista românească a continuat să fie o avere din lada de zestre a neamului. Niciodată marii actori Stela Popescu şi Alexandru Arşinel nu vor putea fi egalaţi în fermecătoarele cuplete de la revistă! Celebrul Tănase n-ar roşi în faţa nivelului de umor deştept în folosul cetăţeanului cultivat la teatrul de revistă de Arşinel. A trecut mai mult de o jumătate de secol de când adolescentul Arşinel stătea pe marginea căii ferate din gara Dolhasca, unde tatăl lui era şef de nod feroviar, şi alegea scena în locul meseriei de CFR-ist. În timpul măsurilor stupide ceauşiste, spectacolele de revistă de la Grădina Boema erau iubite de spectatori şi cupletele curajoase ale duetului Stela-Arşinel reprezentau supape ale nemulţumirii românilor. Dar cum să scape textele acide scrise de Puiu Maximilian, soţul Stelei, de cenzura comunistă? Când se apropiau replicile şfichiuitoare, către activiştii de partid porneau fete superbe, cu picioare pornind de la tiroidă, aducând cafele, iar tocurile lor scârţâiau pe pietrişul Grădinii Boema, astfel că politrucii nu mai auzeau criticile din cuplete. Deştepţi nevoie mare!
 

Serviciul de email marketing furnizat de