x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Mediul economic din București e pe cale să devină mai poluat decât cel natural

0
Autor: Ionuț Bălan 24 Ian 2020 - 08:00
Mediul economic din București e pe cale să devină mai poluat decât cel natural


Tarifele pentru parcare în centrul Capitalei ar putea crește. Astfel s-ar putea reduce numărul maşinilor din trafic. „Cei care vor să vină în centru, în special cu mașini poluante, să se gândească de două ori dacă drumul este necesar, sau să apeleze la metrou sau autobuz”, li se spune bucureștenilor, cu am ar fi cei din Drumul Taberei.

Din păcate însă, locuitorii cartierului Drumul Taberei nu-și pot lăsa mașinile acasă și să coboare la stațiile de metrou din centru - Hasdeu și Cișmigiu - pentru a nu plăti tarife de parcare mai mari sau să evite achitarea - în martie - a taxei de poluare. Asta fiindcă magistrala lor de metrou va fi gata abia în iunie, deși au primit asigurări ferme că va fi inaugurată la sfârșitul anului 2019. Cum poți să penalizezi ceva înainte de a oferi bunul public promis?

Apropo de parcări, când primarul general Sorin Oprescu a inaugurat parcarea de la Universitate - în noiembrie 2012 - i-a avertizat pe șoferi că dacă vor mai parca ilegal vor avea probleme, iar tabloidele au titrat: Află cât e tariful? Am dat click și am văzut că era 2,5 lei/oră.

Acum, parcarea costă 5,6 sau 100 lei/oră și chiar statul e cel care a dat startul la inflație și în acest domeniu ca și la majorarea salariilor, unde s-a început cu administrația locală, pentru ca în lipsa unor sporuri de productivitate adecvate să se vorbească despre o spirală prețuri - salarii. Cu inflație, statul a încercat să câștige mai mult din impozite. Între timp s-a depășit această etapă și se taxează înainte de a fi oferite bunuri publice. Măcar Oprescu a sugerat că recurge la amenzi și interdicții după ce pune la dispoziție un bun în parteneriat public privat!

Și pentru că nu era suficient că tarifele de parcare au crescut cu 100%, 200%, 400%, urmează noi scumpiri la parcările din centru. Sunt curios, la fel ca la taxa de poluare și de proprietate, ce corespondență va exista între venituri și cheltuieli.

Sper că banii pentru poluare, proprietate și parcări nu vor fi “deturnați” pe retrocedări.

Bucureștiul are deja un mediu de afaceri mai prost decât Praga, Bratislava sau Cracovia, după cum arată o serie de studii, iar dacă inflația parcărilor și accizele locale vor avea singurul scop de a mai împușca niște bani, nu de a corecta o defecțiune, atunci mediul economic va deveni mai poluat decât cel natural.

Ca să rezum, poluarea e legată de faptul că e inadecvată infrastructura, că, vreme de 30 de ani, nu a existat un plan care să permită, atunci când orașul se dezvoltă într-o anumită direcție, ca drumurile și utilitățile să țină pasul cu asta. Și cei care s-au instalat în zonele care s-au dezvoltat au plătit și plătesc impozite. Deci banii s-au luat, dar infrastructura “antipoluantă” lipsește. Acum ce facem, mai venim și-i mai luăm o dată cu alte taxe ca să zăpăcim de tot mediul de business?


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de