Dacă Parlamentul European a luat decizia ca 65% din faţa şi spatele pachetelor de ţigări să fie acoperite cu pictograme macabre, firesc ar fi să impună şi ca 75% din suprafaţa afişelor electorale pentru alegerile europarlamentare să conţină poza lui Adrian Severin şi avertismentul: POLITICA GENEREAZĂ CORUPŢIE!
Explicam într-un articol recent - “Petrom şi Philip Morris - agenţi fiscali” - că în momentul în care companiile mari s-au săturat de supraimpozitarea profiturilor şi s-au refugiat în paradisurile fiscale, politicienii europeni, în loc să admită că greşesc, s-au apucat să suprataxeze ţigările şi benzina. Adică, apelează la selecţie adversă şi hazard moral şi-i taxează pe cei care pot. Iar pentru asta se folosesc de lanţurile cu cea mai bună logistică în distribuţie şi de taxarea la sursă. De unde se vede că UE nu e preocupată de creşterea eficienţei, ci numai de acoperirea economică a riscurilor politice. Iar când taxarea are drept scop doar tăinuirea greşelilor politicienilor se ajunge la absurdităţi. Cum ar fi ca nişte antreprenori să se transforme în agenţi fiscali. Deoarece cea mai mare parte din preţul ţigărilor şi benzinei se face venit la stat. Ceea ce înseamnă că antreprenorii satisfac mai degrabă interesele politicienilor, decât pe cele ale propriilor acţionari.
Iată, aşadar, ce e în spatele legislaţiei anti-fumat. Cu veniturile fiscale încasate, clasa politică îşi conservă comportamentul corupt. Şi ca să vedeţi câtă libertate s-a pierdut, vă reamintesc de Calul din Marlboro din cântecul lui Tudor Chirilă, atunci când cuvântul M-a-r-l-b-o-r-o încă nu devenise prohibit la tv. Iar Don Johnson era, în 1991, Marlboro Man într-un film în care Mickey Rourke îl interpreta pe Harley Davidson. Ce să mai vorbim de Ferrari, căluţul cabrat condus de Michael Schumacher, sau de motocicletele Ducati “încălecate” de Loris Capirossi şi Troy Bayliss pe care scria nestingherit MARLBORO?
Ce vremuri?! Pe atunci nu se importa totul din China. Nu era ca acum când politicienii europeni sunt atât de influenţaţi de “modelul” asiatic încât aplică fidel postulatul lui Karl Marx: “Există o singură modalitate de a ucide capitalismul, prin taxe, taxe şi iar taxe”.
Ce mă enervează însă cel mai tare e că de la reclamele cu Marlboro de pe maşina de Formula 1 a lui Michael Schumacher s-a sărit atât de mult calul încât mesajele de pe toate pachetele de ţigări te îndeamnă să nu le achiziţionezi, cum nu se întâmplă în nicio altă industrie. Adică reclamele la majoritatea produselor le evidenţiază calităţile şi te îndeamnă să le cumperi. Chiar şi la alcool, de care se spune că-i frate cu românul. Doar pe ţigări scrie că greşeşti dacă le achiziţionezi. Deci, reclama, care e sufletul comerţului, transmite un mesaj masochist.
Iar dacă “cursa” de transformare a Uniunii Europene Capitaliste în China Comunistă continuă atunci e “politically correct” ca şi fumătorii să demonstreze, precum comunitatea gay. Care e problema, politicienii europeni şi-au propus să discrimineze doar viciile “neelitiste”?