x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Afaceri mari pe ecrane mici

Afaceri mari pe ecrane mici

17 Aug 2007   •   00:00

Afacerile şi oamenii de afaceri au fost portretizaţi in fel şi chip pe micul ecran. Şi nu intotdeauna intr-o lumină favorabilă. Potrivit revistei Forbes, afacerile au trecut prin stadiul de dramă, comedie şi chiar reality-show.

Afacerile şi oamenii de afaceri au fost portretizaţi in fel şi chip pe micul ecran. Şi nu intotdeauna intr-o lumină favorabilă. Potrivit revistei Forbes, afacerile au trecut prin stadiul de dramă, comedie şi chiar reality-show. Telespectatorii au prins gustul şi au inceput să se autoeduce in spiritul antreprenorial folosindu-se de informaţiile primite din aceste producţii.

SERIALE. Cu siguranţă vă mai aduceţi aminte de "Dallas", unde afacerile cu petrol ale familiei Ewing erau centrul intrigii. De niciunde oamenii obişnuiţi nu puteau afla atăt de multe despre industria petrolieră din Texas. Nici lumea de dincolo nu a fost lăsată deoparte. Serialul HBO "Six Feet Under" are in centru o afacere de pompe funebre. Ca să nu mai vorbim despre "Clanul Soprano", producţie ce pune pe tapet afacerile unei familii de mafioţi din New Jersey.

REALITY-SHOW-URI. Şi pentru că oamenii sunt incăntaţi şi de reality-show-uri, acestea au inceput şi ele să apară. "Big-Shots" este unul dintre exemple. Difuzat de postul american ABC, producţia prezintă viaţa de zi cu zi a patru CEO.

Show-ul a fost descris drept o combinaţie intre "Totul despre sex" şi "Neveste disperate", insă pentru bărbaţi. Totuşi cele mai reprezentative reality-show-uri de gen sunt "The Apprentice" (Ucenicul, difuzat la noi de Antena 3) şi "Dragon’s Den" (Arena leilor - TVR2).

INFLUENŢE. Un studiu dat recent publicităţii in Marea Britanie relevă faptul că 1 din 5 englezi cu vărsta intre 18 şi 34 de ani care şi-au deschis o firmă in ultimii cinci ani au fost inspiraţi de reality-show-urile cu temă economică difuzate la televizor.

Insă 45 la sută dintre aceştia au declarat că emisiunile sunt prezentate intr-o manieră fastuoasă, ceea ce lasă impresia telespectatorilor că a demara o afacere este un proces foarte simplu.
×
Subiecte în articol: magazin