x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Ce inseamna cand angajatii rad la locul de munca?

Ce inseamna cand angajatii rad la locul de munca?

18 Apr 2018   •   09:56
Ce inseamna cand angajatii rad la locul de munca?

Dupa criza economica din 2008, multi cred ca daca angajatii rad la locul de munca, inseamna ca se plictisesc. Dar daca nu este asa? Intr-o lume in care comunicarea directa, in special la birou, a disparut, comunicarea efectuandu-se pe messenger sau email, oamenii incearca sa creeze o atmosfera care sa le stimuleze munca.

 

Prin urmare, ce este rasul? In ultimii 20 de ani, subiectul s-a aflat in atentia neurologului american Robert Provine, profesor de psihologie la University of Maryland. In cartea lui, "Rasul, studiu stiintific", omul de stiinta afirma ca "rasul reprezinta un semnal social vital pentru oameni. Pentru ca rasul presupune intotdeauna existenta unor relatii", explica specialistul. 

Printre altele, Provine a constatat ca, in societate, noi radem de 30 de ori mai mult decat cand suntem singuri. "Capacitatea de a rade s-a dezvoltat din cauza influentei exercitata de ras asupra altora, nu pentru ca ne ridica noua starea de spirit sau are efect pozitiv asupra starii de sanatate", spune omul de stiinta.

Conform cercetarilor lui Provine, la birou rasul apare in timpul conversatiilor banale. Expresii care, in alte circumstante, ar fi trecut neobservate, practic, la locul de munca dobandesc alt inteles, ca o consecinta a sentimentului de unitate cu colegii, de destindere a starii de incordare.

Rasul inseamna ca ne simtit in siguranta, ocrotiti si protejati, sustine, la randul sau, profesorul Sophie Scott, de la University College London. Cu alte cuvinte, daca radem impreuna, barierele noastre interne de autoaparare dispar. Iar cand mintea noastra este eliberate de alte griji si probleme, ne putem indeplini obligatiile mai usor, cu mai multa imaginatie si intr-un mod mai creativ.

Rasul indeplineste numeroase functii. El uneste colectivul, rupe granitele psihologice care blocheaza comunicarea in momentul in care in birou domneste stresul. "Trebuie sa radeti la birou. Fiti tot timpul pregatiti sa radeti si nu scapati nici cea mai mica ocazie de a rade", scrie Provine in lucrarea sa.

 

×