x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Final de festival, inceput de drum

0
Autor: Alex Anghel Luminita Gurita 06 Iul 2005 - 00:00
Final de festival, inceput de drum


Un pas mic pentru omenire, un salt imens pentru educatia publicitara. Acesta este primul an cand Festivalul de Publicitate de la Cannes este reprezentat in Romania. Rezultatele? Romania a fost surpriza festivalului la nivel de participare activa.

Daca si de data aceasta Campionatul Mondial de Fotbal ramane o ecuatie nerezolvata pentru noi, nu acelasi lucru l-am putea spune despre Festivalul de Publicitate de la Cannes, unde delegatia Romaniei a fost surpriza placuta. Si asta pentru ca, la sfarsitul fiecarui seminar, scena se umplea de oameni curiosi sa afle mai multe, sa obtina contacte, sa faca rost de prezentari, iar acesti oameni erau romani. Interesul pentru educatie la cel mai inalt nivel a crescut simtitor si asta se poate observa prin numarul de participanti de la noi. Aproape 40 de romani au onorat cu prezenta lor salile de seminarii de la Palais des Festivals.

Dragos Grigoriu, directorul agentiei Tempo, a venit cu o delegatie formata din 24 de oameni, iar restul de 16 au fost fie jurnalisti de specialitate, fie oameni de agentie, fie tineri creativi, fie oameni de televiziune.

PE DRUMUL CEL BUN. Desi Romania nu a obtinut nici un trofeu la Cannes, nu putem spune ca a plecat cu fruntea in pamant, prezenta a doua agentii pe shortlist, McCann Erickson si Leo Burnett, nefiind un lucru de ignorat. Daca lucrarea celor de la Leo Burnett, asa veche si nerulata cum era ea, mai avea sanse in categoria sa, lucrarea semnata de McCann a avut o misiune imposibila intr-o categorie unde era de asteptat ca Nike si Adidas sa-si imparta premiile. Chiar daca amuzanta campanie a celor de la McCann n-a sensibilizat prea tare electoratul (sa ne amintim cat de slaba a fost prezenta la vot), important e ca a impresionat insa juriul de pe Riviera. Doar e vorba de Cannes, nu de Effie. "Impact vizual, umor, curajul de a propune o astfel de abordare unui client ca Agentia pentru Strategii Guvernamentale din Romania" sunt elementele care, in opinia creativului Alexandru Dumitrescu de la McCann, au convins juriul sa avanseze lucrarea pe lista scurta. E de mentionat ca aceeasi campanie a fost nominalizata si la Clio. Pe de alta parte, e de semnalat poate si absenta de pe shortlist a lucrarii finaliste la New York "Dosarele istoriei" semnata Graffiti BBDO, semn ca nu toate juriile gandesc la fel.

SHORTLIST. Spotul "Cafeaua" semnat McCann

EFECTUL CANNES. Sa vedem ce au simtit si ce au trait romanii care au fost prezenti la cea de-a 52-a editie a Festivalului de Publicitate de la Cannes: "Cat timp am fost la Cannes m-am simtit ca intr-un soi de transa. Sa asist la unele dintre cele mai profesioniste prezentari din lume, facute de manageri de mari concerne internationale ca Microsoft, Toyota, Burger King, BAT, Procter&Gamble, sa iau interviuri in exclusivitate, la o cafea, celor mai bine cotati directori de creatie din New York, Londra sau Tokyo, sa vad cata efervescenta si deschidere manifesta delegatii si in ce masura viitorul in advertising se naste acolo, sub ochii nostri, a fost mult mai mult decat imi puteam imagina. Am apreciat foarte mult prezenta lui Dragos Grigoriu la Cannes, iar comentariile facute de un om cu experienta lui m-au ajutat sa calibrez lucrurile la adevarata lor valoare", considera Alexandru Raducanu, redactor-sef al publicatiei 2BBrand.

PLUS C’EST MIEUX. "Nu am crezut pana acum in principiul american «Bigger is better» pe care yankeii il aplica in orice fac, de la masini si hamburgeri, la cladiri de birouri si operatii estetice. Dar nu l-am simtit nicaieri mai direct decat intr-un mic orasel de pe Riviera franceza unde are loc anual «the biggest» si «the best» festival de publicitate din lume.

Creativi, oameni de marketing, oameni de productie, oameni de media si clienti din toate colturile lumii, din Japonia pana in India, din Noua Zeelanda pana in Suedia, iesind de la galele de premiere intr-o masa multicolora si vorbind o babilonie de limbi. Sase sali in care au rulat timp o saptamana peste 5.000 de spoturi tv. Seminarii peste seminarii despre tot ce inseamna planeta publicitatii si creaturile ce o populeaza, unele mai vechi - cum ar fi veteranul spot de 30" si altele noi si cu arme sofisticate venite din lumea Internetului, a jocurilor si a telefoniei mobile. "Lucrez in publicitate de 3 ani, dar la Cannes am inteles ca este vorba de fapt de 3 zile. Sunt atat de multe de descoperit si de experimentat in meseria asta...", spune Mihai Gongu, copywriter, prima generatie de Young Creatives.

GLAMOUR. "Sunt incantata ca o televiziune atat de tanara ca Senso a fost prezenta la Cannes, singura de altfel, facand posibil ca numele Romaniei sa fie rostit de cele mai mari personalitati din lumea comunicarii. Sa fii pe Coasta de Azur, la Cannes este un vis implinit, o bogatie de trairi si sentimente, prieteni, experienta profesionala pe care am fost fericita sa le am si pe care ar merita sa le aiba nu numai un profesionist media dar si orice om care doreste mai mult de la viata.

Seminariile au fost o experienta de neegalat din punct de vedere profesional, prilej de a-i intalni pe cei mai mari specialisti din domeniu iar seara, petrecerile si cocktailurile au reprezentat ocazia de a crea deschideri pentru proiecte noi, importante atat pentru noi, ca reprezentanti ai industriei media cat si pentru tara noastra. Eu cred ca daca mass-media si companiile de publicitate din Romania ar fi prezente la festivalul Cannes Lions, industria de comunicare de la noi ar creste semnificativ", spune Manuela Golescu, realizator tv Senso.

MI-A RECONSIDERAT INTEGRAL OPINIILE. "Unele seminarii au fost memorabile prin miza pe spectacol, altele prin continut. Mi s-a parut extraordinar prin luciditate seminarul din prima zi de festival, in care s-a vorbit despre malformatia unei idei. De aceea Cannes-ul mi se pare esential, in termeni de prezenta, pentru clienti", considera Vali Chincisan, web art. "Experienta festivalului mi-a reconsiderat integral opiniile despre mecanismul industriei de comunicare", a mai adaugat el.

CU TEMELE FACUTE
"Un subiect important discutat la Festivalul Cannes Lions a fost calitatea continutului. Indiferent de canalul de media folosit, diferenta dintre o campanie de succes si una mediocra este facuta de calitatea continutului. Aceasta concluzie este relevanta deoarece peisajul media nu mai seamana deloc cu cel de acum 30 de ani, atat in ceea ce priveste mediul de comunicare scris cat si in ceea ce priveste mediul TV-A/V. Componenta interactiva datorata Internetului, televiziunii digitale si a telefoanelor mobile a afectat echilibrul canalelor media conventionale, astfel ca aparitia optiunilor interactive a schimbat total fata comunicarii, impulsionand si componentele de retail, Direct Marketing si BTL. O campanie nu mai poate fi evaluata a priori ca una de succes doar dupa calitatea spotului tv si a print-ului. Calitatea continutului si adaptabilitatea lui la o plaja cat mai larga de media, fara a "deteriora" ideea creativa, va aduce maximum de beneficiu brand-ului caruia ii este dedicat.

In ceea ce priveste creativitatea s-a prezentat la Cannes ideea existentei unei alternative la advertisingul ghidat in totalitate de marketing si strategie, de tip american. S-a sugerat o abordare mai relaxata, mai personala. A face publicitate de placere si cu placere, a face acest lucru pentru ca iti place si pentru ca este o posibilitate de a te exprima", au declarat Virgiliu Andone-Senior Art Director & Adrian Dragan - Copywriter, Tempo Advertising.
Citeşte mai multe despre:   cannes,   sufletul comertului,   oameni,   publicitate,   media

 



Mai multe titluri din categorie

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
Serviciul de email marketing furnizat de