Un pas mic pentru omenire, un salt imens pentru educatia publicitara. Acesta este primul an cand Festivalul de Publicitate de la Cannes este reprezentat in Romania. Rezultatele? Romania a fost surpriza festivalului la nivel de participare activa.
Daca si de data aceasta Campionatul Mondial de Fotbal ramane o ecuatie nerezolvata pentru noi, nu acelasi lucru l-am putea spune despre Festivalul de Publicitate de la Cannes, unde delegatia Romaniei a fost surpriza placuta. Si asta pentru ca, la sfarsitul fiecarui seminar, scena se umplea de oameni curiosi sa afle mai multe, sa obtina contacte, sa faca rost de prezentari, iar acesti oameni erau romani. Interesul pentru educatie la cel mai inalt nivel a crescut simtitor si asta se poate observa prin numarul de participanti de la noi. Aproape 40 de romani au onorat cu prezenta lor salile de seminarii de la Palais des Festivals. Dragos Grigoriu, directorul agentiei Tempo, a venit cu o delegatie formata din 24 de oameni, iar restul de 16 au fost fie jurnalisti de specialitate, fie oameni de agentie, fie tineri creativi, fie oameni de televiziune. PE DRUMUL CEL BUN. Desi Romania nu a obtinut nici un trofeu la Cannes, nu putem spune ca a plecat cu fruntea in pamant, prezenta a doua agentii pe shortlist, McCann Erickson si Leo Burnett, nefiind un lucru de ignorat. Daca lucrarea celor de la Leo Burnett, asa veche si nerulata cum era ea, mai avea sanse in categoria sa, lucrarea semnata de McCann a avut o misiune imposibila intr-o categorie unde era de asteptat ca Nike si Adidas sa-si imparta premiile. Chiar daca amuzanta campanie a celor de la McCann n-a sensibilizat prea tare electoratul (sa ne amintim cat de slaba a fost prezenta la vot), important e ca a impresionat insa juriul de pe Riviera. Doar e vorba de Cannes, nu de Effie. "Impact vizual, umor, curajul de a propune o astfel de abordare unui client ca Agentia pentru Strategii Guvernamentale din Romania" sunt elementele care, in opinia creativului Alexandru Dumitrescu de la McCann, au convins juriul sa avanseze lucrarea pe lista scurta. E de mentionat ca aceeasi campanie a fost nominalizata si la Clio. Pe de alta parte, e de semnalat poate si absenta de pe shortlist a lucrarii finaliste la New York "Dosarele istoriei" semnata Graffiti BBDO, semn ca nu toate juriile gandesc la fel.
SHORTLIST. Spotul "Cafeaua" semnat McCann
|
Citește pe Antena3.ro
CU TEMELE FACUTE
|
"Un subiect important discutat la Festivalul Cannes Lions a fost calitatea continutului. Indiferent de canalul de media folosit, diferenta dintre o campanie de succes si una mediocra este facuta de calitatea continutului. Aceasta concluzie este relevanta deoarece peisajul media nu mai seamana deloc cu cel de acum 30 de ani, atat in ceea ce priveste mediul de comunicare scris cat si in ceea ce priveste mediul TV-A/V. Componenta interactiva datorata Internetului, televiziunii digitale si a telefoanelor mobile a afectat echilibrul canalelor media conventionale, astfel ca aparitia optiunilor interactive a schimbat total fata comunicarii, impulsionand si componentele de retail, Direct Marketing si BTL. O campanie nu mai poate fi evaluata a priori ca una de succes doar dupa calitatea spotului tv si a print-ului. Calitatea continutului si adaptabilitatea lui la o plaja cat mai larga de media, fara a "deteriora" ideea creativa, va aduce maximum de beneficiu brand-ului caruia ii este dedicat.
In ceea ce priveste creativitatea s-a prezentat la Cannes ideea existentei unei alternative la advertisingul ghidat in totalitate de marketing si strategie, de tip american. S-a sugerat o abordare mai relaxata, mai personala. A face publicitate de placere si cu placere, a face acest lucru pentru ca iti place si pentru ca este o posibilitate de a te exprima", au declarat Virgiliu Andone-Senior Art Director & Adrian Dragan - Copywriter, Tempo Advertising.
|