SUFLETUL COMERTULUI
Mica publicitate este adesea haina pe care o imbraca realitatea. Dincolo de aparente lumea din micile anunturi e mai spectaculoasa decat cea a publicitatii de anvergura.
Marea mica publicitate
Anunturi care mai de care mai amuzante, de angajare, matrimoniale, imobiliare si chiar de moravuri lejere, dar cu o virginala perdea in exprimare, umplu paginile ziarelor de la noi. Anunturile din ziare sunt, intr-un chip sau altul, oglinda a realitatii romanesti. ALEX ANGHEL
Spune-mi ce anunt tiparesti, ca sa-ti spun cine esti! Aranjamente financiare dubioase, camata prin procura, servicii de tot chipul, pagini intregi cu oferte de munca in strainatate (mai bine sau mai prost scrise) sunt toate o fotografie mult mai precisa a realitatii economiei romanului anonim decat orice emisiune de profil. Milioanele de patroni care au esuat in tenebroasa tentativa de a construi o afacere cinstita se multumesc cu ultima zbatere a unui instinct capitalist care indeamna la valorificarea oricarei resurse: "Vand firma fara activitate, 100 euro".
STILISTICA MICILOR AFACERI. In "Anuntul telefonic" se aude strigatul de ajutor al unui investitor in pana de idei: "Dispun de o suma derizorie(?!) de o suta milioane lei. Astept propuneri pentru o afacere". Cand nu someaza, imaginatia romanului in termeni de marunte "aranjamente" financiare nu cunoaste limite: "Fundatie, cautam asociat pentru tamplarie aluminiu si geam termopan. Ofer spatiu". E delicioasa aici alternanta intre pluralul autoritatii si rezolvarea lui intr-o subliminala tutuiala. Sau "Inchiriez balcon, ideal banner publicitar, Tineretului." ori "Cautam tinere pentru activitatea de videochat. Conditii foarte avantajoase. Limba engleza constituie un avantaj. Daca nu o cunoasteti, gasim noi o solutie". Mai e loc de comentat? "Un nou job secundar sau de ce nu primar? Suna-ma acum, minimum 100 de euro pe luna". Alt exemplu, cutremurator de asta data: "Pensionar poliglot conduc masina, 50.000 lei/zi". Ajungem la rubrica de oferte serviciu: "ELEGANCE, Boutique angajeaza assist manager, aparitie carismatica, cunostinte: limba engleza avansat si Ms Office". Iata, exigentele angajatorilor au evoluat cu vremea si doar secretara decorativa nu mai e de ajuns. Dincolo de competentele dobandite la scoala, e nevoie si de carisma, lucru pe care nu-l mai inveti la facultate, desi, uite cat e de necesara!
HILAR. Ar mai fi o sansa la rubrica oferte serviciul tehnic, unde se iteste urmatorul anunt: "A aparut seriozitate urgent! Zidari, dulgheri, fierar-betonisti, rigipsari, muncitori necalificati". Daca a aparut asa, urgent seriozitatea asta, vreau si eu! Si inteleg ca tot ce trebuie sa fac este sa fiu muncitor necalificat. Acum sa va tineti oameni buni ca intram la sectiunea diverse si aici e concurenta mare.
Citește pe Antena3.ro
VRAJITOARELE IN SECOLUL XXI
Candva arse pe rug, in ziua de astazi vrajitoarele isi vand serviciile la mica publicitate. Modul in care acestea actioneaza in mileniul tehnologiei s-a dezvoltat direct proportional cu inflatia de pseudoprobleme aparute intr-o societate tot mai pervertita."Ghicesc in tarot, cafea fac pentru dragoste si impacare", anunta cult o terapeuta pentru vieti zdruncinate, care n-are simtul virgulei si nici pe-al cacofoniei.
"Rodica vrajitoarea ghiceste leaga dezleaga cununii, farmece, vindeca impotenta, boli, impreuneaza familii despartite, iubit cu iubita, scoate argintul viu din om, a fost la Babilonia, Teo, are plante de pe malurile Indiei pentru toate bolile. Pentru orice problema apelati la cea mai puternica vrajitoare Doamna Rodica. Rezolva orice problema in 24 de ore. Apelati numai la Doamna Rodica din Bucuresti."