Jurnalul.ro Fun NASA a dezvăluit primele imagini ale feţei ascunse a lui Mercur

NASA a dezvăluit primele imagini ale feţei ascunse a lui Mercur

de Jurnalul National    |    31 Ian 2008   •   00:00

NASA a prezentat miercuri primele imagini ale suprafeţei necunoscute a planetei Mercur, rezultate din survolarea acesteia la 14 ianuarie de către sonda americană Messenger, informează AFP. Într-o conferinţă de presă, cercetătorul Sean Solomon de la Carnegie Institution, principalul responsabil ştiinţific al misiunii, a exprimat satisfacţia sa şi a colaboratorilor săi pentru 'informaţiile pasionante' /date ştiinţifice şi imagini/ transmise de Messenger. El a calificat cea mai mică planetă din sistemul nostru solar drept o 'planetă foarte dinamică', referindu-se la activitatea sa vulcanică şi magnetosfera sa, adăugând că 'nu este planeta pe care ne aşteptam să o descoperim'.

Messenger a descoperit între altele o formaţiune geologică care prezintă caracteristici nemaivăzute pe Mercur sau pe Lună, pe care oamenii de ştiinţă au numit-o 'The Spider' (păianjenul). 'Această formaţiune geologică are un crater aproape de centrul său, însă nu se poate stabili dacă are sau nu legătură cu această formaţiune sau dacă s-a format ulterior', a indicat James Head, un membru al echipei şi profesor la Universitatea Brown (Rhode Island, est).

Messenger /Mercury Surface, Space Environment, Geochemistry and Ranging/ s-a apropiatla 14 ianuarie la aproape 200 km de suprafaţa planetei, marcând primul survol al planetei celei mai apropiate de Soare după 1975. Mariner 10 a fost primul aparat care s-a apropiat de Mercur în trei rânduri, în 1974 şi 1975, dar la fiecare trecere, planeta prezenta aceeaşi faţă spre Soare. Instrumentele de pe Messenger au furnizat o topografie a craterelor şi a altor formaţiuni geologice ale feţei ascunse a lui Mercur. Imaginile arată că planeta are faleze lungi de mai multe sute de kilometri, formate prin mişcarea plăcilor tectonice ale planetei la începutul istoriei sale.

Subiecte în articol: magazin