x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Plăcerea produsă de un vin, legată de preţul lui

Plăcerea produsă de un vin, legată de preţul lui

de Jurnalul National    |    15 Ian 2008   •   00:00

Cercetătorii californieni au demonstrat că plăcerea resimţită de creier în timpul degustării unui vin creşte numai din atribuirea unui preţ mai mare, un rezultat care dovedeşte puterea marketingului, potrivit unui studiu

Cercetătorii californieni au demonstrat că plăcerea resimţită de creier în timpul degustării unui vin creşte numai din atribuirea unui preţ mai mare, un rezultat care dovedeşte puterea marketingului, potrivit unui studiu, relatează AFP. Acest studiu, condus de Antonio Rangel, profesor de economie de la Institutul de Economie din California, avea ca obiectiv testarea modului în care marketingul acţionează asupra percepţiei consumatorilor şi sporeşte plăcerea resimţită în timpul degustării unui produs. Cercetătorii le-au cerut unui număr de 21 de voluntari să testeze cinci sticle diferite de Cabernet Sauvignon şi să le claseze în ordinea preferinţelor. Testul a efectuat de 15 ori, vinul fiindu-le propus în ordine aleatorie. Singura informaţie pe care au primit voluntarii era preţul sticlei. Fără să-i anunţe pe cobai, cercetătorii le-au prezentat de două ori acelaşi vin, cu preţuri diferite.

 

De asemenea, ei le-au spus că o sticlă de Cabernet Sauvignon de 90 de dolari costa doar 10 dolari, iar un vin de 5 dolari costa 45 de dolari. În timpul degustării, oamenii de ştiinţă au scanat creierul voluntarilor pentru a înregistra activitatea neurală a cortexului orbito-frontal median, locul plăcerii legate de gust, miros şi muzică. Acest scaner a demonstrat că dacă un consumator era convins de preţul crescut al vinului, garanţie pentru el a calităţii,  băutura era considerată, de asemenea, mai bună de creier. Acest factor subiectiv a avut deci un efect real asupra creierului, subliniază studiul publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences.

×
Subiecte în articol: magazin