x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Pozitionare - Ieftin printre nori

Pozitionare - Ieftin printre nori

16 Dec 2004   •   00:00

Prima companie aeriana cu tarife accesibile buzunarului romanului s-a lansat la inceputul saptamanii printr-un zbor inaugural pe linia interna Bucuresti - Timisoara.

Click pentru a mari imaginea
AVANTAJOS. De acum putem zbura in Europa la preturi romanesti
Desi numele n-o comunica, sugerand o companie cosmopolita, Blue Air are actionariat integral roman, fiind o afacere dezvoltata de Nelu Iordache, un intreprinzator reputat prin activitatile sale din domeniul constructiilor. Pozitionarea marcii vizeaza nisa neocupata pana acum la noi, dar atat de familiara categoriei de dincolo de granita, in tarile unde privatizarea industriei aeronautice are istorie.

LA EI SI LA NOI. Acelasi principiu de la britanicul Ryan Air: "costuri mici, servicii fara pretentii, sosire la destinatie in doua ore" se aplica si aici. Mesele cu multe produse de panificatie, de intalnit la tot pasul la cursele consacrate (AlItalia fiind exemplul clasic) sunt aici inlocuite cu doua sandvisuri savuroase marca Snack Attack, la randu-i o initiativa locala de succes, din nou sub un nume englezesc.

Costumele stewardeselor sunt undeva la jumatatea distantei intre casual si sport, intr-o interpretare romaneasca nu foarte proaspata. Dar ce mai conteaza detaliul de acest tip, atata vreme cat personalul e civilizat (lucru deloc de ignorat), pretul biletului e tolerabil si zborul in siguranta?

Conteaza, ar spune constructorii de marca, caci fiecare detaliu comunica pozitionarea. Oricum ar fi, oamenii de marketing ai Blue Air si-au declarat receptivitatea in materie de exigenta a publicului calator si, probabil, in viitorul pe termen mediu, coerenta marcii nou-nascute va dobandi si un nucleu tare. (Anita Panait)

×
Subiecte în articol: sufletul comertului