Cu sustinerea unor corporatii ca Unilever, Holcim, Alcatel, Electrolux, Coca-Cola, World Trade Center Bucuresti si sub patronajul Presedintiei Romaniei, Aiesec Romania, o asociatie internationala studenteasca, a marcat pe 18 februarie implinirea a 15 ani de activitate.
PROMOVARE. Costumul traditional din Maramures, la Global Village
|
Aiesec doreste sa promoveze diversitatea culturala a tarilor implicate si, in acest scop, organizeaza Global Village, pentru prima data in Bucuresti. Targul cultural da ocazia celor 89 de tari participante sa impartaseasca elemente definitorii ale culturilor lor.
O alta dimensiune a activitatii Aiesec Romania este de "a crea o noua perceptie" asupra tarii noastre, dupa cum declara Georgeta Bora, presedinte al asociatiei romanesti. "Incercam sa fim ambasadori ai propriei noastre tari, si cel mai eficient mod a fost acela de a-i aduce pe toti la noi aici acasa, sa vada ca societatea romaneasca s-a schimbat, sa cunoasca deschiderea care ne caracterizeaza si apropierea la nivel uman specifica romanilor, care nu se pierde cu dezvoltarea economica." La Global Village se pune accentul pe "ce inseamna traditii", dar si pe interactiunea directa: "Le oferim tinerilor romani posibilitatea sa discute cu acesti tineri straini. Coca-Cola Romania se implica sub un triplu aspect in acest eveniment", declara Geta Zimmerman, specialist in afaceri externe al Coca-Cola HBC: financiar, cu elemente de know-how si, inedit, prin voluntariat economic. Este vorba de participarea a 50 de tineri angajati ai companiei care "ii ajuta pe studentii din celelalte tari sa-si amenajeze standurile, ii calauzesc pe parcursul celor patru ore cat se desfasoara Global Village si au misiunea de a transmite valorile noastre culturale si economice".
Implicarea companiilor in sustinerea financiara a proiectelor pentru tineri este numai aparent o actiune cu rezultate greu cuantificabile. In realitate este o investitie in durata si in speranta. (Eliza Dumitrescu)
Citește pe Antena3.ro