De cate ori nu v-a picat un pliant sau un fluturas in mana? Ce ar trebui sa comunice acestea si ce comunica? Sloganuri aruncate de dragul rimei, care sfideaza ratiunea si bunul-simt totodata. Primul exemplu vine de la un fluturas caruia Diverta ii taie aripile cu urmatorul slogan: "Note de 10 fara stropi de apa rece!".
ALEX ANGHEL, CLAUDIA CURICI
Ce nu face romanul, care s-a nascut poet, de dragul unei rime? Ce daca mesajul nu are nici in clin si-n maneca cu marca sau cu oferta respectiva? In acest caz nu are legatura nici cu logica. Notele de 10 se mai pupa cu un magazin de papetarie, dar stropii de apa rece ce legatura au?
DE AMORUL ARTEI. Trecand un pic mai departe, de data aceasta la un pliant pentru masini de spalat, observam un alt slogan, aparent foarte serios: "Eficienta, eficacitate, confort: argumentele forte ale calitatii Candy". Perplecsi si neincrezatori in ceea ce am invatat in scoala ne dumirim ca nu am frecventat-o degeaba: dictionarul explicativ al limbii romane ne lamureste trimitandu-ne de la eficienta la eficacitate si invers, sugerand ca este vorba de sinonime. Nu-i banuim pe cei care au realizat pliantul de cunoasterea precara a unor elemente simple de vocabular, ci de incercarea de "a aburi", din lipsa de argumente reale, clientul. Si ca sa ramanem in acelasi registru trecem la alte masini de spalat, de data aceasta la Gorenje. Sloganul e parca rupt dintr-o campanie sociala impotriva violentei domestice: "Pastrati-va rufele curate, dar si constiinta". Sa fie aceasta o aluzie la constiinta patata a celor de la Candy, care au incercat sa "imbrobodeasca" bietul consumator? Ce fel de oameni au iesit in sondajele sociologice ca ar fi publicul tinta pentru marca Gorenje de au simtit nevoia unui asa mesaj? Poate cumva detinutii de la Jilava? Acest slogan nu poate fi parodiat decat de o gluma a celebrului om de comedie Jerry Seinfeld, care spunea in felul urmator: "Cand ai un tricou plin de sange, probabil ca nu spalatul rufelor este cea mai mare problema a ta".Citește pe Antena3.ro