Lanţul britanic de magazine Woolworths a fost nevoit să retragă de la vânzare o mobilă pentru o cameră de fată comercializată sub numele “Lolita” după o campanie desfăşurată pe internet de mame
Lanţul britanic de magazine Woolworths a fost
nevoit să retragă de la vânzare o mobilă pentru o cameră de fată comercializată
sub numele “Lolita” după o campanie desfăşurată pe internet de mame, relatează
AFP. Personalul lanţului nu ştia că numele dat mobilei era de asemenea şi
titlul celebrului roman al lui Vladimir Nabokov în care un bărbat în floarea
vârstei este obsedat sexual de o fată de 12 ani supranumită Lolita. “Cei care
se ocupă de site (pe care era propus produsul) nu au auzit niciodată de Lolita şi,
ca să fim sinceri, nici restul personalului”, a declarat pentru Times un purtător
de cuvânt al lanţului Woolworths. “A trebuit să aruncăm un ochi pe Wikipedia.
Însă acum ştim despre ce este vorba”, a adăugat el.
Mobila destinată fetelor de şase ani cuprindea un pat din lemn, un birou şi o etajeră, totul costând 395 de lire sterline (530 de euro). Campania împotriva produsului a fost iniţiată de o mamă care l-a remarcat pe site-ul Woolworths şi a lăsat apoi un mesaj pe site-ul raisingkids.co.uk (specializat în sfaturi pentru educaţia copiilor).