x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Ucide vise, dar nu si indiferenta

Ucide vise, dar nu si indiferenta

17 Sep 2004   •   00:00

Campania "Discriminarea ucide vise" semnata Lowe este un demers impotriva segregarii copiilor rromi.

Ideea spotului este una simpla si originala si surprinde foarte bine realitatea. Majoritatea persoanelor au prejudecati in ceea ce priveste etnia rroma, avand tendinta de a o asocia cu tot ce inseamna rau. "Am pornit de la o realitate cruda: atunci cand vedem un copil rrom, gandim automat ca e hot, cersetor sau aurolac. Iar spotul lupta tocmai cu aceasta prejudecata: vedem o fetita rroma care e langa o motocicleta. Si care priveste curioasa spre casca aflata pe ghidon. Ce presupune privitorul? Ca fetita (din moment ce vorbim despre o fetita rroma) vrea sa fure casca. Firesc, nu? Ei bine, noi nu am vrut sa spunem ca ei sunt mai buni sau mai rai sau ca trebuie sa fie intelesi sau iertati, sau... Am vrut sa spunem doar ca ei isi doresc ceea ce isi doreste orice copil - sa devina cineva. Iar noi (fiecare dintre noi) nu avem dreptul sa le spunem ce ar trebui sa devina. La urma urmelor, toti devenim ce ni se da voie sa devenim, nu-i asa?" Liana Popa, Copywriter Lowe, explica astfel ideea care a stat la baza acestui spot. Mesajul este foarte bun, insa nu suficient de puternic sa schimbe prejudecati. Chiar daca in spot s-au folosit doi copii rromi tocmai pentru a sensibiliza privitorul, acesta nu va avea neaparat constiinta incarcata ca a fost intr-un fel sau altul «criminalul» moral al viselor copiilor rromi. Ba din contra, frustrat fiind ca nu si-a implinit visele sale ajunge sa-i priveasca cu mai multa ura. Misiunea dificila, aproape imposibila, a agentiei de publicitate, de a schimba prejudecati va trebui sa dureze la fel de mult cat au durat acestea sa se formeze, sau poate chiar mai mult.

Agentia Lowe a castigat aceasta licitatie in luna februarie, licitatie la care au mai participat noua agentii.

Johnny Raducanu a compus muzica si a dat vocea spoturilor tv si radio. Spotul a fost realizat cu ajutorul casei de productie Tandem, producator Sebastian Tudor. Regia este semnata Cristi Mungiu, DOP Oleg Mutu, fotografie Ionut Staicu.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului