Jurnalul.ro Tech Ştiinţă O nouă Lună a lui Saturn

O nouă Lună a lui Saturn

de Anca Aldea    |    07 Mar 2009   •   00:00

Oamenii de ştiinţă au identificat o nouă Lună ascunsă într-unul dintre inelele exterioare ale planetei Saturn, informează Agerpres, citând agenţia Associated Press. Satelitul natural al planetei gazoase a fost descoperit de sonda spaţială Cassini.

Pitită în “centura” gazoasă a inelului G (inel despre care astronomii şi astrofizicienii presupun că s-ar fi format din  praful şi rămăşiţele rezultate în urma ciocnirilor dintre nou descoperitul satelit şi meteoriţi), Luna are mărimi reduse, respectiv un diametru de aproximativ 536 de metri, a anunţat Uniunea Astronomică Internaţională.

În imaginile date publicităţii de Agenţia Spaţială Americană (NASA), se poate observa un punct foarte luminos în interiorul unui inel, identificat drept inelul G. Cercetătorii care analizează datele furnizate de sonda Cassini au precizat că imaginile care atestă existenţa acestei Luni datează din octombrie 2008.

Misiunea Cassini-Huygens face parte dintr-un proiect la care participă Agenţia Spaţială Americană, Agenţia Spaţială Europeană şi Agenţia Spaţială Italiană.

Subiecte în articol: spatiul cosmic