Jurnalul.ro Tech Ştiinţă "Sindromul Venus" şi "gheaţa care arde". Vezi PREDICŢIILE alarmante ale fondatorului ştiinţelor climatice din SUA (VIDEO)

19 Apr 2013   •   09:21
Sursa foto: wikipedia

"Arderea combustibilului fosil ar putea duce nu doar la dispariţia gheţarilor, ci şi a oamenilo". Acesta este avertismentul direct lansat de unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de ştiinţă specializaţi în climatologie, autorul mai multor predicţii legate de viitorul Terrei, scrie Motherboard.vice.com.

James Hansen a fost primul care a dat alarma în ceea ce priveşte excesul de dioxid de carbon acumulat în atmosferă.

"Sindromul Venus" este cea mai grava predictie vehiculata si se refera la faptul ca incalzirea globala va deveni atat de grava incat planeta noastra va ajunge la fel de ostila precum Venus.

“Daca ardem toti combustibilii fosili, este sigur ca nivelul marii va creste cu zeci de metri la un moment dat. Singurul argument este cat de repede se va ajunge la nivelul care va duce la distrugerea oraselor de langa tarm. Este, de asemenea, posibil ca arderea combustibilului fosil sa declanseze un fenomen hipertermal”, spune Hansen.

Potrivit ipotezelor descrise de Hansen, planeta ar putea trece printr-o perioada de incalzire a solului inghetat (permafrost), care va duce la o eliberare puternica a hidratilor de metan de pe fundul oceanelor, fenomen cunoscut drept “gheata care arde”. “Pamantul ar putea ajunge la conditiile de pe Venus, dupa ce vor disparea oceanele, prin evaporarea hidrogenului. Asta este posibil numai daca atmosfera se incalzeste destul de mult incat troposfera (stratul inferior atmosferei) se va extinde pana in locul stratosferei (stratul superior atmosferei)”, a explicat James Hanes.

Concluzia analizei sale este alarmanta si descrie un viitor sumbru: “Imaginea Pamantului care iese la iveala undeva in viitorul indepartat, daca vom arde tot combustibilul fosil este…o Antarctica fara gheata, o planeta dezolanta, depopulata".

Hansen a fost pentru mult timp director al Institutului Goddart pentru Studii Spatiale de la NASA, iar recent si-a dat demisia pentru a-si dedica tot timpul facand predictii legate de incalzirea globala. El este fondatorul stiintelor climatice din SUA si a fost primul care a demonstrat si vorbit despre amenintarile pe care le provoaca emisiile de dioxid de carbon.