Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Primele imagini ale asteroidului care a vizitat Pământul

Primele imagini ale asteroidului care a vizitat Pământul

28 Iun 2011   •   06:39
Primele imagini ale asteroidului care a vizitat Pământul

Asteroidul 2011 MD a fost cel mai aproape de Pamant, ieri, in jurul orei 20:00 (ora Romaniei), cand s-a aflat la circa 12.000 km deasupra noastra. El a zburat deasupra Oceanului Atlantic si a coastei Antarcticii. Ultimele estimari arata ca 2011 MD are intre 5-20 m latime.

Asteroidul cu diametrul intre 5 si 20 de metri nu s-a abatut de la traiectoria calculata de astronomi, trecand pe langa planeta si descriind un arc de cerc, asemeni unui bumerang, relateaza Agerpres.

Asteroidul 2011 MD a fost descoperit miercuri, pe 22 iunie, de LINEAR, o pereche de telescoape robotice din New Mexico, care scaneaza cerul in cautarea asteroizilor din apropierea Pamantului.

Un asteroid de dimensiuni similare trece pe langa Pamant cu o frecventa aproximativa de o data la sase ani, conform NASA. Chiar daca un asteroid de aceste dimensiuni ar avea o traiectorie de impact cu Pamantul, cel mai frecvent el ar fi distrus in totalitate din cauza frecarii, la trecerea prin straturile atmosferice.

Asteroizii mai mari de 1 kilometru in diametru, si cu o concentratie mare de fier, care rezista trecerii prin straturile atmosferice ale Pamantului, sunt considerati un real pericol, insa din fericire frecventa cu care un astfel de asteroid poate ajunge sa loveasca Terra este de o data la mai multe sute de mii de ani. Oamenii de stiinta considera cu un astfel de asteroid cu diametrul de 10 kilometri a provocat disparitia dinozaurilor in urma cu 65 de milioane de ani.

Subiecte în articol: nasa asteroid terra asteroidul 2011 md