Unul din trei cetăţeni ai Uniunii Europene au făcut cumpărături pe internet în anul 2008, acest mod de a achiziţiona produse sau a plăti contravaloarea unor servicii crescând constant în ultimii ani, de la 20% în 2004 la 26% în 2006 şi 30% în 2007, potrivit unui studiu Eurostat.
Astfel, 4% dintre românii cu vârste între 16 şi 74 de ani au realizat cumpărături pe internet anul trecut, faţă de 1% în 2006. 7% dintre cei cu vârste între 16-34 de ani au realizat în 2008 cumpărături prin intermediul internetului, iar 1% dintre persoanele cu vârste de 55-64 de ani au făcut cumpărături pe internet în 2008.
Cele mai cumpărate produse pe internet în statele membre au fost, în 2008, bunurile şi serviciile de orice fel (32% în UE, respectiv 4% în România), călătoriile (14% în UE respectiv 1% în România), îmbrăcăminte (13% în UE, respectiv 1% în România), cărţi şi reviste (12% în UE, respectiv 2% în România) şi filme şi concerte de muzică (9% în UE, respectiv 2% în România).
Pe categorii de vârstă, în UE cel mai mult au apelat la internet pentru a achiziţiona bunuri şi servicii, persoanele cu vârste între 25 şi 34 de ani (47%).
Citește pe Antena3.ro