În primul trimestru al anului, creşterea pe servcii IT a fost între 10 şi 50% pentru persoanele fizice ce apelează la companii specializate, şi 5 -8% în cazul companiilor, potrivit unui studiu Computer Troubleshooters în România.
"La sfârşitul anului 2008, specialiştii previzionau o scădere a pieţei de servicii şi consultanţă cu 5 - 8%, apreciind că aceasta a fost, în 2008, undeva la 365 de milioane Euro şi va ajunge undeva la 350. Piaţa a demonstrat că tocmai criza a dus la creşterea numărului companiilor şi persoanelor fizice care au apelat până acum la servcii IT, a declarat Emanuel Nechita, Director Computer Troubleshooters Cluj.
Cele mai des întâlnite de specialiştii IT din toate zonele în care s-a desfăşurat studiul sunt legate de funcţionarea defectuoasă a programelor software, datorată blocării nejustificate a calculatorului sau virusării acestuia. De asemenea, utilizatorii de tehnologie apelează des la service IT pentru reinstalarea programului de operare Windows sau recuperare de date - acest lucru aplicându-se în special în cazul companiilor sau a persoanelor ale căror venituri depind de folosirea computerului.
Pe locul doi ar fi funcţionarea defectuoasă a componentelor hardware, cele mai mari probleme fiind generate de fluctuaţia de curent electric ce afectează sursele de alimentare, care ulterior trebuie înlocuite. De asemenea, proprietarii computerelor mai apelează la asistenţă specializată pentru plăcile video şi plăcile de bază.
Citește pe Antena3.ro