x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Ce nu ştiaţi despre apelurile la numere cu suprataxă. Reclamaţii şi obligaţii pentru operatori

Ce nu ştiaţi despre apelurile la numere cu suprataxă. Reclamaţii şi obligaţii pentru operatori

de Alexandru Radescu    |    06 Mai 2014   •   15:54
 Ce nu ştiaţi despre apelurile la numere cu suprataxă. Reclamaţii şi obligaţii pentru operatori

Apelarea sau transmiterea de SMS-uri către numere scurte este, de regulă, taxată suplimentar. Este vorba despre numere naţionale scurte interne, care au forma 12vx(y), 13vx(y), 14vx(y), 15vx(y), 17vx(y), 18vx(y), 83vx(y), 84vx(y), 88vx, 96vx(y) – 99vx(y) si sunt disponibile pentru utilizatorii unor servicii de telefonie. Prin aceste numere clientii beneficiaza de diverse servicii cu valoare adaugată, cum ar fi suport tehnic, imagini si sunete speciale pentru telefonul mobil (ringtones), horoscop, concursuri si jocuri sau anumite aplicatii ce pot fi descarcate pe telefonul mobil.

De multe ori utilizatorii nu îşi dau seama că, prin faptul ca au apelat, au trimis un SMS sau au răspuns la un SMS primit de la un astfel de număr, s-au abonat ori au solicitat anumite servicii pentru care, în general, sunt taxaţi suplimentar. Înainte de a se abona sau de a solicita astfel de servicii, utilizatorii trebuie să acceseze site-ul operatorului lor de telefonie pentru a se informa atat cu privire la tarifele percepute, cât si cu privire la modalitatea prin care pot afla mai multe detalii despre aceste servicii.

Apelurile sau SMS-urile catre numerele nationale scurte interne sunt, de cele mai multe ori, taxate cu un tarif mai mare decât cel practicat pentru un apel/SMS în reţea sau local, nefiind scăzute din minutele sau SMS-urile incluse în abonamente/extraopţiuni. Costurile suplimentare apar pe factura de telefonie mobilă în cazul posesorilor de abonamente sau sunt direct scăzute din creditul disponibil, în cazul celor care au cartele preplatite.

De la începutul anului, ANCOM a primit 5 reclamaţii pe acest subiect, după ce în anul 2013 au fost inregistrate 13 astfel de reclamaţii, în creştere faţă de anii precedenţi, a anunţat azi instituţia. În consecinţă, până la finalul anului 2014 un grup de lucru format din reprezentanţi ai ANCOM şi ai furnizorilor de reţele publice de comunicatii electronice va elabora un Cod de conduită care va detalia şi informaţiile pe care furnizorii de servicii de telefonie au obligaţia să le pună la dispoziţia utilizatorilor cu privire la tarifele aplicate pentru serviciile oferite prin intermediul numerelor nationale scurte interne.



×