x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Deblocare telefoanelor, între gratuitate şi proceduri proprii ale operatorilor

Deblocare telefoanelor, între gratuitate şi proceduri proprii ale operatorilor

de Alexandru Radescu    |    18 Mar 2009   •   00:00

O altă problemă spinoasă de pe piaţa telecom din România este aproape de rezolvare: deblocarea terminalelor.



Conform unei decizii a Autorităţii de Reglementare în domeniu, orice terminal achiziţionat împreună cu serviciile de comunicaţii şi codat pentru a funcţiona numai în reţeaua unui anumit furnizor va fi deblocat gratuit de către acest furnizor, la cererea utilizatorului. Deblocarea se va face gratuit dacă perioada minimă obligatorie de rămânere în reţea, stabilită prin contract, s-a terminat. Dacă utilizatorul cere deblocarea înainte de încetarea contractului, furnizorul va realiza deblocarea, dar numai după ce utilizatorul şi-a îndeplinit obligaţiile asumate prin contract (achitarea unor diferenţe de preţ sau penalităţi de reziliere). În acest sens, în maximum trei săptămâni va fi publicat un "cod de bune practici pentru deblocarea terminalelor", dar care va permite şi dezvoltarea de proceduri proprii pentru fiecare operator.

ALTE CONDIŢII
Deblocarea terminalelor a caror valoare nu a fost subvenţionată şi care au fost achiziţionate de către utilizatorii finali înainte de adoptarea codului de bune practici, este posibilă şi se realizează în mod gratuit, la solicitarea utilizatorului final. Furnizorul va avea obligaţia ca, înaintea încheierii contractelor de furnizare a serviciilor de comunicaţii electronice, să informeze utilizatorul cu privire la costurile ce vor trebui suportate în situaţia deblocării terminalului înainte de împlinirea perioadei pentru care a fost incheiat contractul. În categoria costurilor intră atât cheltuielile legate de deblocarea terminalelor, cât şi sumele suportate de furnizor pentru subvenţionarea terminalului blocat.

×
Subiecte în articol: IT