Google a alocat 500 de milioane de dolari pentru acoperirea eventualelor costuri legate de rezultatul unei investigaţii a Departamentului de Justiţie din Statele Unite referitoare la publicitatea online, ceea ce a dus la un profit net mai mic în primul trimestru, faţă de cel raportat iniţial.
Furnizorul de servicii online a raportat autorităţilor de relementare un profit net de 1,8 miliarde de dolari, sub nivelul de 2,3 miliarde de dolari anunţat pe 14 aprilie, transmite Bloomberg.
"Nu putem anticipa rezultatul investigaţiei, dar credem că nu va avea un efect negativ asupra afacerilor noastre, rezultatelor financiare consolidate sau fluxului de numerar", se arată într-un comunicat al Google.
Departamentul de Justiţie investighează folosirea de reclame pe Google de către "unii furnizori de publicitate", se arată în declaraţia Google. Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze.
Google obţine majoritatea veniturilor din publicitatea online care are loc prin intermediul motorului său de căutare şi alte site-uri, precum YouTube.
Compania se confruntă cu un număr tot mai mare de investigaţii legate de poziţia de lider de piaţă şi folosirea datelor utilizatorilor.
Comisia Federală pentru Comerţ pregăteşte o anchetă referitoare la dominaţia Google în domeniul motoarelor de căutate şi a informat companiile din sectorul tehnologiei că intenţionează să strângă informaţii.