x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Google.com se personalizeaza

Google.com se personalizeaza

24 Mai 2005   •   00:00

Google Fusion este un serviciu prin intermediul caruia utilizatorii au posibilitatea sa personalizeze pagina de start google.com folosind "spatiul alb" de sub campul de cautare. Prin "Fusion" se obtine acces direct la mail, stiri, meteo etc.



  • de ALEXANDRU RADESCU

  • LUPTA. Fondatorii Google, Page si Brin, lanseaza noi "oferte" pentru utilizatori
    Inginerii Google au mai scos la iveala un nou serviciu, aflat inca in varianta beta: Google Fusion (www.google.com/ig). Pentru a putea folosi acest serviciu trebuie sa aveti un cont de Google, dar, daca nu posedati asa ceva, puteti sa va creati unul. Dureaza cateva minute si e gratis. Pentru personalizarea paginii google.com, gigantul american a pus la dispozitie 12 optiuni (inclusiv Gmail). Ordinea in care vor fi asezate acestea va fi asigurata de Google, dar puteti folosi drag&drop pentru a le amplasa cum doriti, pe maximum trei coloane.

    In ceea ce priveste optiunile pe care Google le-a introdus pana in prezent, pentru "Fusion" acestea sunt: Gmail, Stock Market, Google News, Slashdot, Wired News, stirile de la New York Times, BBC News, Weather (meteo), Movies si Driving Directions. Pentru "Movies" si "Weather" este nevoie de cod postal, in timp ce "Driving" redirectioneaza catre "Google Maps". De asemenea, exista si sectiunile Quote of the Day (Maxima zilei) si Word of the Day (un cuvant pe zi), servicii care sunt "furnizate" de la www.quotationspage.com si www.dictionary.com. Odata personalizata pagina de start a Google, aveti totusi posibilitatea sa reveniti la "Classic Google" printr-un click pe link-ul aflat in dreapta-sus a paginii ("Classic Home").

    PROFIL. Noul serviciu a fost prezentat in cadrul evenimentului "Google Factory Tour", ocazie cu care oficialii companiei au tinut sa preci-zeze ca nu este vorba de "un raspuns direct la servicii similare existente pe piata" (facandu-se referire la MyYahoo sau MSN).

    "Google nu incearca sa-si convinga utilizatorii sa petreaca mai mult timp pe site-ul sau", a declarat, intr-o conferinta de presa, Marissa Meyer, director in cadrul companiei. "Suntem in continuare interesati sa-i facem pe oameni sa treaca prin site-ul nostru spre adresele cautate", a spus Meyer.

    COMPETITIE. Pentru traficul web din Statele Unite de luna trecuta, firma de cercetare comScore Media Metrix a realizat un clasament. Astfel, clasamentul celor mai vizitate site-uri a aratat dupa cum urmeaza: Yahoo - 114, 8 milioane de vizitatori, MSN - 97 de milioane, AOL - 86 de milioane si Google - 78,6 milioane de vizitatori.

    POLITICA

    "Google nu incearca sa-si convinga utili-zatorii sa petreaca mai mult timp pe site-ul sau. Suntem in continuare interesati sa-i facem pe oameni sa treaca prin site-ul nostru spre adresele cautate" - Marissa Meyer, director Google
    ×
    Subiecte în articol: IT google