x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Piaţa europeană de electronice şi IT scade cu 5%

Piaţa europeană de electronice şi IT scade cu 5%

09 Sep 2009   •   00:00

Potrivit unui raport Gfk, piaţa europeană de electronice, audio-video, IT si telecomunicatii scade cu 5% in 2009.



Dupa estimarile GfK, in 2009 consumatorii vor cheltui mai mult cu 2% pe produse din aceste segmente, ajungand la o valoare estimată de 494 miliarde de euro. Cu vânzari în creştere cu 8%, Japonia este în prezent regiunea cu cea mai rapidă extindere, urmată de Africa, cu o creştere de 6% si de China cu 5%. Pe de altă parte, eşte aşteptat un declin al vânzărilor de 3% in America de Nord şi de 5% in Europa.

În prima jumătate a anului 2009, telefoanele mobile şi televizoarele au crescut fiecare cu câte 4% în valoare, în vreme ce vânzarea de PC-uri cu 2%. În cazul fiecăreia dintre aceste categorii, care totalizează 78% din piaţă, inovaţia este principalul motor de creştere, majorarea vizând produse noi ca smartphone-urile, televizoarele cu ecran plat şi notebook-urile. Grupele de produse mai mici au avut o contribuţie pozitivă la creşterea generală – de exemplu, vânzarile globale de playere Blu-ray se estimează ca vor creşte cu 117% anul acesta.

În Europa, 50% dintre vânzările din prima jumătate a anului au fost generate de trei dintre ţările vest-europene: Germania cu 19%, urmată de Marea Britanie cu 16% si Franţa 15%. GfK estimează vânzări totale pe piaţa electronicelor de aproximativ 54 miliarde de euro in 2009.


Televizoare
În timp ce televizoarele tradiţionale înregistrează scăderi, televizoarele LCD iau partea leului cu vânzari de 88%. De asemenea, sistemele cu tehnologie HD devin din ce in ce mai populare şi deţin 49% dintre vânzările de LCD-uri si 23% in cazul plasmelor. Pentru 2009 se estimează vânzari totale de 43.5 milioane pentru LCD şi 4.3 milioane unităţi pentru plasme.

DVD-uri
Piaţa europeană de DVD-uri este în scădere accentuată. În prima jumătate a lui 2009, numărul unităţilor vândute a scăzut cu 14%, în timp ce scăderea în valoare a fost de 25%. Aceste reduceri au fost parţial contrabalansate de creşterea puternică pentru playere Blu-ray care şi-au majorat de patru ori vânzările în prima jumătate a anului comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008.

GfK estimează anul acesta vânzări de 18.7 milioane de unităţi pentru DVD playerele tradiţionale si 2.1 milioane pentru playerele Blu-ray.

Camere video
În primele 6 luni ale lui 2009, numărul acestor sisteme vândute in Europa a scăzut cu 16%. Cu toate acestea, s-au înregistrat evoluţii pozitive pentru cele cu HD volumele fiind in creştere cu 80%. De altfel, una din cinci astfel de camere vândute astazi este HD. Pe acest segment, GfK se asteapta ca un total de 4.9 milioane unitati sa isi gaseasca cumparatori in 2009.

Gfk este una dintre cele mai importante companii de cercetare de piaţă.

×