Vânzările de notebook-uri pe piaţa românească au scăzut în primul semestru al anului cu 45%-50%, la circa 100.000 de unităţi, iar pe întregul an nu vor depăşi 250.000 de unităţi, conform datelor IDC, citate de reprezentantul pentru România al companiei Toshiba, Lucian Condruz.
"Scăderea a fost mare (în primul semestru - n.r.), însă este mult mai dramatică pentru întregul an. Estimările inţiale arătau un volum anual de 900.000 de unităţi. Cota Toshiba pe piaţa românească a notebook-urilor a fost de 12-13% în primele şase luni, nivel pe care vrem să îl păstrăm pentru întregul an", a declarat Condruz.
Condruz a adăugat că piaţa românească a înregistrat o scădere accentuată în intervalul ianuarie-iunie 2009, în timp ce în majoritatea ţărilor din regiune, cum ar fi Croaţia, Ungaria şi Bulgaria, declinul nu a depăşit 10%.
Toshiba intenţionează să deschidă şi un birou local în România, însă decizia depinde de situaţia economică. "România avea un foarte mare potenţial, de aceea, compania a început să ia în calcul deschiderea unui birou. În prezent, piaţa din România a scăzut cel mai mult din regiune. Sperăm ca în a doua jumătate a anului viitor să deschidem biroul, dar totul depinde de contextul economic", a spus directorul de vânzări pentru România al Toshiba Europa.
El a adăugat că pentru a doua jumătate a anului nu poate estima evoluţia vânzărilor companiei.
Citește pe Antena3.ro