x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Piaţa serviciilor poştale a crescut anul trecut cu 55%

Piaţa serviciilor poştale a crescut anul trecut cu 55%

de Cristian Ionescu    |    10 Sep 2009   •   00:00

Piaţa serviciilor poştale a crescut anul trecut cu aproape 55%, de la 1,05 miliarde lei în 2007 la 1,63 miliarde lei, deşi traficul a scăzut cu 2,2%, la 687,52 de milioane de trimiteri, potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.



Studiul indică o concentrare a traficului poştal pe segmentul trimiterilor din poşta de scrisori, categorie care include tipurile de trimiteri enumerate, cu o pondere de 94,76% din totalul traficului postal, în creştere faţă de ponderea de 93,9% înregistrată în 2007. Totalul trimiterilor din categoria poşta de scrisori în anul 2008 a fost de 651,48 milioane. "În 2008 românii au trimis şi au primit în proporţie de aproape 95% corespondenţă, facturi şi chitanţe, ziare, reviste, materiale publicitare, recomandate şi pachete mici de până în 2 kilograme", potrivit raportului instituţiei.

În ceea ce priveşte traficul de colete poştale, pe parcursul anului 2008 au fost colectate şi distribuite 17,23 milioane colete poştale, ceea ce reprezintă 3,24% din traficul poştal total. Din totalul coletelor trimise în anul 2008, 15,88 milioane au fost colete poştale interne (92,17% din traficul total de colete) şi 1,34 milioane au fost colete poştale internaţionale (7,83% din traficul total de colete).

Traficul aferent serviciilor poştale Express a reprezentat 2,74% din traficul poştal total, cu 18,8 milioane de trimiteri. Poşta Română, furnizorul de serviciu universal desemnat de către autoritatea de reglementare, a realizat un volum de şapte milioane de trimiteri, sau 37,24% din total, în timp ce restul furnizorilor au procesat 11,8 milioane trimiteri, reprezentand 62,76% din traficul total.

Potrivit ANCOM, se înregistrează o tendinţă uşor descendentă a pieţei serviciilor poştale din punct de vedere al volumului traficului intern şi internaţional, care se explică în principal prin orientarea utilizatorilor către mijloace moderne de comunicaţii, precum internetul. Utilizatorii români urmează astfel tendinţa internaţională de a înlocui metodele clasice de comunicaţii cu noile tehnologii.

Traficul poştal intern a înregistrat în 2008 peste 669,78 milioane trimiteri poştale prelucrate, reprezentând 97,42% din traficul poştal total, de 687,52 milioane remiteri, în uşoară scădere (cu 2,1%) faţă de anul 2007, când s-au înregistrat 684,17 milioane trimiteri interne.

"Trimiterile poştale internaţionale au reprezentat numai 2,58% din totalul traficului postal (17.740.390 au fost trimiteri postale internationale). Potrivit raportului ANCOM, traficul internaţional a scăzut în ultimii trei ani, de la 21.271.732 de trimiteri postale prelucrate în 2006 la 18.806.154 în anul 2007, o scădere de aproape 12%, şi 17.740.390 în anul 2008, o scădere de aproape 6%".

Piaţa serviciilor poştale a urmat în 2008 un curs ascendent din punct de vedere al numărului de furnizori autorizaţi, numărul de furnizori de servicii poştale crescând de la 248 la sfârşitul anului 2007 la 789 la sfârşitul anului 2008. Dintre aceştia, 711 declară că au avut activitate în 2008.

În ceea ce priveşte forţa de muncă de pe această piaţă, în România au lucrat în 2008 în acest sector 47.470 de salariaţi, dintre care 35.892 erau salariaţii Poşta Română, reprezentand 75,61% din totalul personalului angajat în domeniu. În 2007 pe piaţă activau 44.697 salariaţi, dintre care 35.801 la Poşta Română.

×
Subiecte în articol: redactie